آریا بانو - سلامانه:
کودکان از طریق تعامل با دیگر افراد یاد میگیرند که ارتباط برقرار کنند. چند سال اول زندگی برای رشد زبان کودک حیاتی است. این زمانی است که مغز
کودکان بهترین موقعیت را برای یادگیری زبان دارد و راه های ارتباطی را که برای بقیه عمرشان نیازاست، می سازد. وقتی تعاملی صورت نگیرد، یادگیری و رشد مهارتهای زبان دشوار خواهد شد.
هر دقیقهای که کودک شما در مقابل مانیتور میگذراند به همان میزان، زمان یادگیری از طریق تعامل با شما را از دست خواهد داد.
وقتی در محیط صدایی نباشد، ما تمایل داریم تا سکوت را بشکنیم مثلا اگر در ماشین کودک تبلت در دست داشته باشد، آرام مینشیند و با آن سرگرم میشود و احتمالا شما مزاحم بازیاش نمیشوید و با او حرف نمیزنید اما اگر چیزی نباشد به احتمال زیاد با او بیشتر حرف می زنید.
آیا برنامههایی که واژگان و خواندن را به کودک یاد میدهند، در بهبود ارتباط
کودکان سودمند است؟
واژگان و خواندن، بخشهای مهمی از ارتباط اما اینها تنها بخش خیلی کوچکی از یک مجموعه بزرگترند. ارتباط، تعاملی دوسویه با دیگران است.
گوینده به زبان بدن شنونده
عکس العمل نشان میدهد و گفتار و لحن کلامش را با مخاطب سازگار میکند. شنونده نیز به سرنخهای غیرکلامی (مثل حرکات بدن، حالات چهره، طرز نگاه و... ) برای درک بهتر پیام گوینده توجه میکند. بنابراین ارتباط چیزی فراتر از یادگیری واژگان است که در سیدیها آموزش داده میشود. بنابراین ویدئوهای آموزشی جایگزین مناسبی برای تعاملات انسانی برای آموزش زبان یا ارتباط نیستند.
http://www.banounews.ir/fa/News/174726/سرگرم-کردن-کودکان-با-تبلت،-باعث-تأخیر-گفتاریشان-میشود