آریا بانو
17 قلم از داروهای تخصصی بیماران ام‌اس تحت پوشش بیمه سلامت است
جمعه 28 تير 1398 - 14:40:59
آریا بانو - سلامانه: رئیس گروه دارو دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت گفت: سال گذشته، 21 هزار و 679 بیمار ام اس داروهای تخصصی خود را دریافت کردند که 7 درصد از تعداد کل این بیماران از داروهای وارداتی استفاده کردند. در حال حاضر 17 قلم از داروهای تخصصی بیماران ام اس تحت پوشش بیمه سلامت است.
به گزارش سازمان بیمه سلامت، نوشین جزایری درباره داروهای بیماران ام اس که تحت پوشش بیمه سلامت است، افزود: بیماران ام اس علاوه بر داروهای تخصصی بسته خدمتی ام اس، می‌توانند از سایر داروهای تحت پوشش بیمه نیز همانند سایر بیمه شدگان طبق ضوابط ابلاغی سازمان بهره مند شوند.
وی ادامه داد: هزینه کرد سازمان بیمه سلامت بابت داروهای تخصصی بسته خدمتی در سال 97، بالغ بر هزار و 853 میلیارد ریال بود که 238 میلیارد از این مبلغ مربوط به داروهای وارداتی است. به عبارت دیگر داروهای وارداتی حدود 13 درصد از مجموع هزینه داروهای تخصصی این بیماران را به خود اختصاص داده است.
رئیس گروه دارو دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت بیان کرد: فرانشیز تمام داروهای تخصصی بیماران ام اس بین 5 تا 10 درصد است، به استثنای 3 قلم که از فرانشیز 40 درصد برخوردار هستند. این 3 قلم وارداتی بوده و هم زمان نوع تولید داخل این داروها نیز موجود و با فرانشیز 5 درصد تحت پوشش بیمه است و بیمه شدگان می‌توانند در صورت تمایل، نوع تولید داخل این داروها را با فرانشیز 5 درصد یا نوع وارداتی را با فرانشیز 40 درصد دریافت کنند.
جزایری افزود: بسته خدمتی بیماران ام اس بر اساس مصوبات ابلاغی از سوی شورای عالی بیمه سلامت به همراه بیماری‌های خاص تعیین شده و سازمان بیمه سلامت موظف به اجرای آن است.
وی اظهار داشت: بیمه برای پوشش داروها باید بر اساس ضوابط قانونی عمل کند. پوشش داروها بر اساس نوع ژنریک انجام می‌شود، بنابراین بر اساس مصوبه شورای عالی بیمه سلامت، پوشش داروهای وارداتی بیماران خاص با تثبیت قیمت در تعهد، تا پایان برنامه ششم توسعه تداوم خواهد داشت.
منبع خبر:
سازمان بیمه سلامت

http://www.banounews.ir/fa/News/175678/17-قلم-از-داروهای-تخصصی-بیماران-ام‌اس-تحت-پوشش-بیمه-سلامت-است
بستن   چاپ