آریا بانو
تمیز کننده همه کاره!
يکشنبه 30 تير 1398 - 12:43:18
آریا بانو -
تمیز کننده همه کاره!
٥٤٧
٠
خراسان / پاک‌کننده شیشه در دهه 30 اختراع شد. ابتدا اغلب به رنگ سفید و آبی روشن ارائه می‌شد و بعد با رایحه‌های مختلف و به شکل اسپری برای راحتی هنگام استفاده وارد بازار شد. اگرچه به طور خاص و به منظور پاک‌کنندگی و برق انداختن شیشه و بلور عرضه می شود اما در حقیقت کاربردهای متفاوت و کمتر شناخته شده‌ای هم دارد که احتمالا شما را غافل گیر خواهد کرد. در این مطلب به ویژگی‌های دیگر این محلول پرطرفدار می‌پردازیم:
به جای حشره‌کش
اگر محلول شیشه‌شوی شما حاوی آمونیاک باشد، حشره‌کشی مناسب برای دفع حشرات موذی نیز خواهد بود بنابراین می‌توانید به جای استفاده از اسپری‌های حشره‌کش با بوی آزار ‌دهنده از این محلول استفاده کنید. حتی می‌توانید آن را اطراف در‌ها و پنجره‌ها اسپری کنید و از ورود حشرات به داخل اتاق‌ها جلوگیری کنید.
پاک‌کننده زیورآلات
احتمالا پیش از این نمی‌دانستید که با استفاده از این محلول می‌توانید زیور‌آلات خود را مثل روز اول برق بیندازید. البته قبل از هرچیز مطمئن شوید آمونیاک و الکل موجود در شیشه‌شوی به زیورآلات شما صدمه‌ای نمی‌زند. دقت کنید این محلول بیشتر از دو دقیقه روی شیء مورد نظر باقی نماند و فوری آن را بشویید و خوب خشک کنید. شیشه پاک‌کن را روی پارچه یا مسواک اسپری و از آن برای تمیز کردن نقره استفاده کنید، با این کار نقره شما درخشان خواهد شد .
چربی زدا
این محلول به دلیل برخی از ترکیباتش می‌تواند چربی‌زدای خوبی باشد. چربی روی گاز و کابینت آشپزخانه، قابلمه‌ها، ظرف‌ها و بدنه خودروی شما، به راحتی با این محلول تمیز می‌شود. فراموش نکنید بعد از استفاده، محل را به ‌طور کامل با آب شست و شو دهید تا اثری از آن باقی نماند.
براق کننده موزاییک
با حل کردن مقداری از مایع شیشه‌شوی در آب، کف خانه با جنس گرانیت و مرمر را هم می‌توانید براق کنید. برای کفپوش‌های چوبی یا کفپوش‌هایی که در برابر آمونیاک آسیب‌پذیر هستند، هرگز از این روش استفاده نکنید. رقیق شده این محلول در آب برای برق انداختن کاشی‌های حمام و آشپزخانه هم مفید است.
لکه بر
برای پاک کردن لکه‌هایی همچون لکه گوجه‌فرنگی و خون از روی لباس‌ها و روکش مبل به شرط این که از جنس پشم و ابریشم نباشد، موثر است. از این محصول برای ضد عفونی و از بین بردن باکتری‌ها در اسباب‌بازی بچه‌ها هم می‌توانید استفاده‌ کنید.
منبع: steptohealth
نویسنده : فاطمه قاسمی مترجم

http://www.banounews.ir/fa/News/176356/تمیز-کننده-همه-کاره!
بستن   چاپ