آریا بانو
در گفت‌وگو با خبرفوری مطرح شد:
چند و چون وزیر زن در کابینه روحانی/ مجلس به وزیر زن رای اعتماد نمی‌دهد؟ / ذوالقدر: هنوز هیچ گزینه‌ای به عنوان وزیر آموزش و پرورش معرفی نشده است
يکشنبه 30 تير 1398 - 12:50:25
آریا بانو - یک نماینده مجلس گفت: هنوز هیچ گزینه‌ای به عنوان وزیر آموزش و پرورش به مجلس معرفی نشده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبر فوری ، گمان می‌رفت که دست کم برای وزارت آموزش و پرورش، ریاست جمهوری یک وزیر زن معرفی کند و وعده‌ای را که در روزهای پیش از ریاست جمهوریش به مردم داده بود را عملی کند. این در حالیست که شواهد و قراین چیزی جز این را نشان می‌دهد. روز گذشته اما شهیندخت مولاوردی معوان زنان دولت یازدهم در گفت‌وگویی اعلام کرد " بارها به رییس جمهور گفتم با معرفی وزیر زن، توپ را در زمین مجلس بینداز". این گفت‌وگو این شایبه را ایجاد کرد که احتمالا حتی اگر گزینه‌ای زنی هم به عنوان وزیر توسط رییس جمهوری انتخاب شود احتمالا مجلس با آن موافقت نکند. این درحالیست که یکی از اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی آن را نمی‌پذیرد.
فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبر فوری می‌گوید: گزاره‌ای که نمایندگان با وزیر زن موافقت نمی‌کنند صحیح نیست، در زمان انتخاب وزرا، حدود 170 نماینده نامه‌ای را امضا کردند که مضمون آن نامه این بود که اگر گزینه‌ خانمی به عنوان وزیر معرفی شد، حتما به او رای دهیم.
وی تاکید می‌کند: اگر خانم توانمندی به عنوان وزیر انتخاب شود، قطعا نگاه مجلس مخالفت نیست و نگاه جنسیتی به او نخواهد داشت.
این نماینده مجلس ادامه می‌دهد: من گمان نمی‌کنم معنای حرف خانم مولاوردی هم این باشد که مجلس مخالفتی دارد، این به آن معناست که انتظار می‌رفت دولتی که رای اصلاح طلبان را داشت مانند دولت قبلی دست کم وزیر زن در کابینه‌اش داشته باشد و این عدم معرفی به معنای ضعف عملمکرد نباشد.
وی درباره وزیر آموزش و پرورش و گزینه‌های زن احتمالی به عنوان متصدی پست وزارت نیز می‌گوید: 60 درصد از کارمندان وزارتخانه آموزش و پرورش زنان هستند، چطور بعضی می‌گویند زن توانمندی در این وزارت خانه برای وزارت وجود ندارد؟
این نماینده مجلس در انتقاد به این حرف که زنان گاهی در پست‌های سیاسی نقش نمایشی دارند، تاکید می‌کند: اینکه ما برای بعضی از پست‌ها تاکیدمان بر حضور زنان است، جنبه فرمایشی و نمایشی ندارد بلکه می‌خواهیم در کنار نگاه مردانه نگاه زنانه هم وجود داشته باشد و مسایل فراجنسیتی دنبال شود.
ذوالقدر در پایان درباره آخرین اخبار از گزینه‌های وزارت آموزش و پرورش می‌گوید: خبر تازه‌ای نیست و هنوز هیچ گزینه‌ای به عنوان وزیر آموزش و پرورش به مجلس اعلام نشده است.

http://www.banounews.ir/fa/News/176430/چند-و-چون-وزیر-زن-در-کابینه-روحانی--مجلس-به-وزیر-زن-رای-اعتماد-نمی‌دهد؟---ذوالقدر--هنوز-هیچ-گزینه‌ای-به-عنوان-وزیر-آموزش-و-پرورش-معرفی-نشده-است
بستن   چاپ