آریا بانو
سامانه فرزندخواندگی به زودی افتتاح می‌شود
يکشنبه 30 تير 1398 - 18:49:19
آریا بانو - رئیس سازمان بهزیستی کشور از افتتاح سامانه فرزندخواندگی در روز‌های آتی خبر داد.

او با بیان اینکه در طول شش ماه اخیر مستمری یک میلیون و 80 هزار خانواده تحت پوشش بهزیستی به صورت الکترونیکی پرداخت شده است، گفت: پرداخت یارانه هزار مرکز شبانه روزی معلولیت، سالمندان و بیماران روانی به صورت الکترونیک به حساب خیریه پرداخت می‌شود.
قبادی دانا ادامه داد: یارانه 26 هزار فرزند تحت پوشش بهزیستی از اردیبهشت ماه به صورت الکترونیکی پرداخت شده است.
او با بیان اینکه مقرر شد سایر فعالیت‌های بهزیستی در حوزه کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست در سامانه ملی فرزندخواندگی ثبت شود، بیان کرد: مراحل پایانی این اقدام در حال اجراست و در روز‌های آتی این سامانه افتتاح می‌شود.
رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: با افتتاح سامانه ملی فرزندخواندگی کسانی که تمایل دارند فرزندان بدسرپرست و بی‌سرپرست را تحت تکفل خود قرار دهند، اطلاعاتشان به صورت الکترونیکی در سامانه ثبت می‌شود.
قبادی دانا با بیان اینکه هدف ما از ایجاد این سامانه کوچک سازی مراکز نگهداری از فرزندان بدسرپرست و بی‌سرپرست است، ادامه داد: با این اقدام امیدواریم در آینده هیچ فرزند بد سرپرست و بی سرپرستی در مکانی غیر از بستر خانواده نگهداری نشود.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه امروز پنل خدمت گیرندگان در سامانه شفافیت رونمایی می‌شود، گفت: اطلاعات 7.5 میلیون خدمت گیرنده سازمان بهزیستی از سال 91، با درج کد ملی، شماره همراه و تاریخ تولد قابل مشاهده است.

http://www.banounews.ir/fa/News/176559/سامانه-فرزندخواندگی-به-زودی-افتتاح-می‌شود
بستن   چاپ