آریا بانو
به برادرم بگوییم متوجه ارتباط پنهانی‌اش با یک دختر شده‌ایم یا نه؟
دوشنبه 31 تیر 1398 - 8:59:51 AM
آریا بانو -

خراسان / برادری 28 ساله دارم که آخرین فرزند خانواده است. مدتی است با خانمی پنهانی در ارتباط است البته چیزی بروز نمی‌دهد. ما می‌ترسیم از این‌که از لحاظ عاطفی وابسته شده و راه برگشتی نداشته باشد. متوجه شدیم خیلی ارتباط صمیمانه ای با آن دختر دارد چون از لحاظ مالی هم او را حمایت می‌کند. شما بگویید به برادرم بگوییم یا نه که ما متوجه شدیم؟
قبل از صحبت با برادرتان، دو نکته را درباره این روابط باید مدنظر قرار بدهید. دو نکته ای که به شما کمک می کند بتوانید با آگاهی بیشتری با برادرتان مذاکره کنید و در صورت نیاز، تصمیم‌نهایی را بگیرید.
1- فقدان شناخت درست و واقع‌بینانه: معمولا ادعا می‌شود این گونه روابط و دوستی‌ها به انگیزه ازدواج است ولی با کمی دقت فهمیده می شود که روح حاکم بر این گونه دوستی‌ها، عشق‌ورزی کور است نه خردورزی و علاقه‌ای که در چنین شرایطی بین دختر و پسر شکل می‌گیرد، به زبان ساده آن‌ها را کر و کور می‌کند. این در حالی است که تصمیم‌گیری درست درباره ازدواج با فرد خاص، تنها با تکیه بر عقلانیت و خردورزی ممکن خواهد شد. دوستی‌های قبل از ازدواج، راه عقل را مسدود و چشم واقع‌بین انسان را کور می‌کند و اجازه نمی‌دهد یک تصمیم صحیح و پیراسته از اشتباه گرفته شود. این نوع انتخاب‌ها که در فضایی آکنده از احساسات و عواطف انجام می‌شود، به دلیل نبود شناخت عمیق، آینده زندگی مشترک را تیره و تار می‌سازد.
2- استقبال نکردن از تشکیل خانواده: همان‌طور که می‌دانید در بیشتر اوقات، این‌گونه روابط به انگیزه تفنن و سرگرمی شکل می‌گیرد ولی دیری نمی‌پاید که این عادی شده و به جدایی می‌کشد. حس تنوع طلبی انسان از یک طرف و فقدان عامل بازدارنده از طرف دیگر باعث می‌شود که برخی سراغ ازدواج و تشکیل خانواده نروند و همین روابط را جایگزینی برای ازدواج ببینند!
احساس مچ‌گیری نداشته باشید!
با توجه به توضیحات مطرح شده اگر با برادرتان رابطه عاطفی مناسب و دوستانه ای دارید، خیلی شفاف و منطقی با او صحبت کنید و حس مچ‌گیری نداشته باشید. او یکی از اعضای خانواده‌تان است و قرار است به او کمک کنید بنابراین در یک فرصت مناسب، یکی از اعضای خانواده درباره این موضوع با او هم صحبت شود.
هدفش را از این ارتباط بپرسید
در قدم اول باید از برادرتان بپرسید هدفش از برقراری ارتباط با این خانم چیست؟ سپس با اطلاعاتی که برادرتان در اختیار شما قرار خواهد داد، می توانید درباره واکنش صحیح در برابر این ماجرا تصمیم درستی بگیرید. اگر در گپ و گفت‌هایتان به این جمع‌بندی رسیدید که هدف‌شان ازدواج است باید راه درست را نشان‌شان بدهید و به آن‌ها کمک کنید تا تصمیمی عاقلانه بگیرند. از برادرتان بخواهید با هماهنگی والدین تان، به خواستگاری آن خانم بروید تا به شناخت بهتری از او و خانواده‌اش برسید. در این زمینه می‌توانید از یک مشاور خانواده هم کمک بگیرید. اما اگر هدف از برقراری این ارتباط مشخص نبود و صرفاً در کنار هم بودن ملاک آن‌هاست، با تفکر و سیاست، سعی کنید نظر و رفتار او را تغییر دهید و عاقبت رفتارش را به او یادآوری کنید.
نویسنده : دکتر سیدعلی ظریفی | مشاور خانواده

http://www.banounews.ir/fa/News/176715/به-برادرم-بگوییم-متوجه-ارتباط-پنهانی‌اش-با-یک-دختر-شده‌ایم-یا-نه؟
بستن   چاپ