آریا بانو
مژه مصنوعی بکارم یا خیر؟!
دوشنبه 31 تير 1398 - 09:24:16
آریا بانو -
مژه مصنوعی بکارم یا خیر؟!
١٩
٠
آخرین خبر / یکی از آرزوهای بسیاری از خانم ها، داشتن مژه بلند برای حضور زیباتر در مجالس زنانه است . برخی از خانم‌ها برای این منظور، استفاده از مژه مصنوعی را در دستور کار قرار می‌دهند. اگرچه این راه حل زیبایی چهره شما را دو چندان می‌کند، اما باید بدانید در صورتی که استفاده از این ترفند را محدود نکنید مشکلات زیادی می‌تواند برای شما به وجود بیاید.
کم پشت شدن مژه
مژه‌ مصنوعی خون‌رسانی را در سطحی که مژه روی آن چسبانده شده است کم می‌کند و سبب کم پشتی مژه‌های طبیعی خواهد شد. اگر در زمان چسباندن فشار زیادی وارد کنید و پیاز مژه آسیب ببیند، مژه خود را از دست خواهید داد.
حساسیت
به دلیل نازک بودن پوست قسمت مژه، اگزما، التهاب، خارش و قرمزی در کمین شما خواهد بود.
تار شدن دید
احتمال دارد دچار زخم در قرنیه و کم بینایی شوید. در موارد حاد، کم بینایی و حتی نابینایی بروز پیدا خواهد کرد. در این زمینه، دکتر محمدرضا فرتوک زاده، فوق تخصص پیوند قرنیه و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، موضوع را تایید می‌کند و می‌گوید: «به تازگی یک مورد در کمیسیون قوه قضاییه مشاهده شده است که خانمی از یک آرایشگاه به دلیل مژه مصنوعی که باعث ایجاد عفونت، زخم در قرنیه و کم بینایی شده، شکایت کرده است.»
خشک شدن چشم
بلندتر بودن مژه‌ مصنوعی از مژه طبیعی باعث می شود جریان هوای رسیده به سطح چشم ها افزایش پیدا کند. این موضوع خشک شدن چشم ها
را تسریع می‌کند.
نکات استفاده از مژه مصنوعی
همزمان با مژه‌ مصنوعی لنز استفاده نکنید چون احتمال عفونت را افزایش می‌دهد.
اگر در اثر استفاده از مژه‌های مصنوعی با مواردی مانند پرخونی در چشم، خارش در پلک، ترشح از لبه پلک، درد در چشم و قرمزی در لبه پلک مواجه شدید باید هر چه سریعتر مژه مصنوعی را بردارید.
روی مژه مصنوعی نباید ریمل بزنید چون احتمال ابتلا به عفونت و التهاب شدید چشم بالا می رود.
اگر اقدام به زدن چسب های مژه مصنوعی کردید حتماً پس از یک بار آن را دور بیندازید و برای نوبت بعدی از آن استفاده نکنید.
مژه‌هایتان را به خوبی تمیز کنید اما از پاک کننده‌های روغنی استفاده نکنید.
برای کندن مژه مصنوعی از مواد جداکننده موجود در بسته‌بندی مژه استفاده کنید و آن ها را نکشید.

http://www.banounews.ir/fa/News/176725/مژه-مصنوعی-بکارم-یا-خیر؟!
بستن   چاپ