آریا بانو
16 ماسک موی خانگی و طبیعی برای انواع مشکلات مو
دوشنبه 31 تير 1398 - 13:17:39
آریا بانو -
16 ماسک موی خانگی و طبیعی برای انواع مشکلات مو
١٠٨
٠
منودلیار / عوامل مختلفی بر سلامت مو تأثیر گذارند که گاه بسیاری از آن ها را نادیده می گیریم. همانطور که بسیاری از محصولات و شامپوها که برای مو استفاده می کنیم می توانند باعث آسیب به مو شوند، تغییر فصل هم ممکن است سلامت مو را به خطر بیندازد. فصل زمستان سرد و خشک و فصل تابستان گرم و سوزان است. به همین دلیل نحوه مراقبت ما از موهایمان باید با توجه به فصل تغییر کند. مو سالم، براق و سرحال و نرم است؛ بنابراین وقتی مو خشک، بدحالت و شکننده می شود، زبان به سخن می گشاید و به تو می گوید که باید برای مراقبت از آن فکری کنی. ساده ترین راه برای مراقبت از موها این است که از ماسک مو طبیعی که خودت در خانه درست کرده ای و به سلامت آن اطمینان داری استفاده کنی. تو در مورد تمام موادی که در ماسک مو خانگی به کار می گیری اطلاع داری و همین خیال تو را راحت می کند که مواد شیمیایی یا نگهدارنده در آن به کار نرفته که باعث شود موهای تو بیش از این آسیب ببینند. امروز قرار است روش تهیه 15 ماسک مو خانگی و طبیعی را با هم یاد بگیریم! اغلب این ماسک مو ها بسیار راحت هستند و برای ساخت آن ها از موادی استفاده می شود که معمولاً در آشپزخانه همه ما وجود دارد. اگر می خواهی از شر خشکی و شکنندگی موها خلاص شوی و دوباره موهای براق و زیبایی داشته باشی، با من در این مقاله همراه باش! آماده ای؟
1- ماسک مو آب لیمو ترش و روغن زیتون : درمان خارش پوست سر
یکی از مشکلاتی که بسیاری از ما در فصل های خشک سال با آن مواجه می شویم، خارش پوست سر است که می تواند بسیار آزار دهنده باشد. به خصوص برای ما خانم ها که روسری سر می کنیم، این مشکل حادتر هم می شود. یک راهکار خوب برای رفع این مشکل، ماسک مو آب لیمو ترش و روغن زیتون است که به سادگی تهیه می شود. تنها کافی است آب لیمو ترش، روغن زیتون و مقداری آب را با هم ترکیب کنی و این ماسک خانگی را به ریشه موها و پوست سرت بزنی. اجازه بده این ماسک مو 20 دقیقه روی سر تو باقی بماند، بعد مثل همیشه با شامپو موهایت را بشور و آبکشی کن. ترکیب شکر قهوه ای و روغن زیتون هم برای تهیه ماسک مو ضد خارش پوست سر فوق العاده است. می توانی این ماسک را به پوست سرت ماساژ دهی و بعد آن را آبکشی کنی.
2- ماسک مو سرکه سیب و پوست لیمو ترش : درمان مو چرب
مو چرب یکی از مشکلاتی است که بسیاری از ما به آن دچار هستیم و شاید فکر کنیم که هرچه موهایمان را می شوریم، تمیز نمی شود! اما یک ماسک مو خانگی می تواند تا حد زیادی چربی موها را از بین ببرد و مو را سالم و براق کند. تو برای تهیه این ماسک مو به مقداری پوست لیمو ترش و سرکه سیب نیاز داری. این ترکیب Ph مو و پوست سر تو را متعادل می کند و به طبیعی شدن تولید چربی پوست سر کمک می کند.
3- ماسک مو آووکادو و روغن کرچک : برای رشد مو و نرم کننده قوی
ترکیب آووکادو و روغن کرچک به رشد مو کمک می کند و یک نرم کننده بسیار قوی است. این ماسک برای پوست هم فوق العاده است. اگر موهای تو خشک و آسیب دیده شده یا انتهای آن شکسته شده است، حتماً این ماسک مو را تهیه و استفاده کن. به مرور زمان متوجه تغییر موهای خود خواهی شد.
4- ماسک مو موز و روغن زیتون : درمان موهای آسیب دیده
موز و روغن زیتون پایه یکی از بهترین ماسک مو های خانگی هستند که برای بهبود مو آسیب دیده فوق العاده اند. می توانی این ماسک را تهیه کنی تا خشکی موها را رفع کنی، موهای آسیب دیده در اثر حرارت یا رنگ کردن را بهبود ببخشی و موهایی نرم و سالم داشته باشی. موز سرشار از پتاسیم، ویتامین و آنتی اکسیدان است و ترکیب آن با چربی روغن زیتون، برای تأمین رطوبت مورد نیاز مو فوق العاده است و خاصیت ارتجاعی از دست رفته مو را تأمین می کند.
5- ماسک مو آب جو و تخم مرغ : برای نرمی و براقیت مو
ترکیب آب حو، تخم مرغ و روغن بادام برای نرمی و براق شدن موها فوق العاده است. آب جو به تنهایی برای سلامت مو بسیار خوب است، اما ترکیب آن با تخم مرغ و روغن بادام، خواص بی نظیری را به آن اضافه می کند که سلامت طبیعی مو را باز می گرداند و موها را نرم و شاداب می کند. اجازه بده این ماسک حدود یک ساعت و نیم روی موهایت بماند، بعد مو ها را آبکشی کن.
6- ماسک مو گل بتونیت : برای سم زدایی مو
انواع محصولاتی که ما برای مو استفاده می کنیم، مثل رنگ مو یا شامپوها، می توانند به مو آسیب برسانند و باعث خشکی یا شکنندگی آن شوند. همچنین عوامل طبیعی مثل نور خورشید یا خشکی و آلودگی هوا هم می توانند درخشندگی طبیعی مو را از بین ببرند. این ماسک مو خانگی که از گل بتونیت تهیه شده، نوعی سم زدا است که تمام مواد مضر و آسیب رسان به مو را از بین می برد. می توانی با ترکیب گل بتونیت، ژل آلوئه ورا و سرکه سیب، این ماسک مو را تهیه کنی و آن را به موهایت بزنی و تمام آسیب ها را جبران کنی.
7- ماسک مو روغن نارگیل، عسل و سرکه سیب : برای براقیت مو
ترکیب روغن نارگیل، عسل و سرکه سیب، نوعی ماسک مو خانگی فوق العاده را برای تو به ارمغان می آورد که باعث نرمی، براقیت و سلامت مو می شوند. می توانی هفته ای یک بار این ماسک فوق العاده را به موهایت بزنی و با تمام خشکی ها و شکنندگی ها مبارزه کنی. اگر انتهای موهای تو آسیب دیده شده، حتماً از این ماسک استفاده کن.
8- ماسک مو شیر و تخم مرغ : برای صافی مو
شیر یکی از بهترین مواد طبیعی برای مو است و باعث نرمی و جبران کمبودهای مو می شود. می توانی با ترکیب شیر و تخم مرغ، نوعی ماسک مو مقوی برای صافی و نرمی مو تهیه کنی. این ماسک فولیکول های مو را به خوبی تغذیه می کند و به ریشه مو نفوذ می کند؛ به همین دلیل آسیب های شیمیایی که به پوست سر و موها وارد شده را به طور عمقی جبران می کند.
9- ماسک مو ماست و عسل : درمان ریزش مو
ماست حاوی ویتامین ها و پروتئین های فراوان است که به رشد مو کمک می کنند. همه ما ممکن است ریزش مو داشته باشیم اما وقتی میزان ریزش موها از اندازه ای بیشتر شود، این مشکل نوعی بیماری به شمار می آید. می توانی برای درمان ریزش مو از ماسک ماست استفاده کنی و موهایت را به خوبی تقویت کنی. ترکیب ماست و عسل برای تهیه این ماسک عالی است. می توانی به این مواد مقداری سرکه سیب هم اضافه کنی. این ماسک باعث نرمی مو هم می شود و بافت مو را به شدت تقویت می کند. ماست سرشار از چربی، آنتی اکسیدان، ویتامین، پروتئین و کلسیم است که چربی پوست سر را هم متعادل می کند. بهتر است از ماست طبیعی استفاده کنی که خواص بیشماری دارد و از مواد شیمیایی برای تهیه آن استفاده نشده است.
10- ماسک مو مایونز و تخم مرغ : برای موهای فر و مجعد
فرقی نمی کند که موهای تو به طور طبیعی فردار و مجعد باشند یا آن ها را با دستگاه های حرارتی فر کرده باشی، چون مو فر نیاز به مراقبت دارد و رطوبت آن باید تأمین شود. این ماسک مو خانگی برای موهای فر فوق العاده است و موها را خوش حالت نگه می دارد. می توانی مقداری مایونز را با تخم مرغ ترکیب کنی و هر هفته این ماسک را به تمام موها بزنی تا رطوبت مورد نیاز آن ها را تأمین کنی.
11- ماسک مو روغن زیتون، روغن نارگیل و تخم مرغ : برای رشد مو
اگر دوست داری رشد موهایت را افزایش دهی و موهایی بلند و زیبا داشته باشی، می توانی از این ماسک استفاده کنی. البته که سرعت رشد مو معمولاً ثابت است اما این ماسک با تقویت مو می تواند آن ها را سالم تر کند. با ترکیب روغن زیتون، تخم مرغ و روغن نارگیل، یک ماسک مو خانگی فوق العاده قوی را تهیه کن و آن را به ریشه مو ها ماساژ بده تا به خوبی جذب فولیکول ها شود. می توانی چند بار در هفته از این ماسک استفاده کنی و موهایت را به صورت عمقی تقویت کنی. بعد از یک ماه متوجه تغییر سرعت رشد موهایت خواهی شد.
12- ماسک مو آووکادو : درمان موهای شکننده و وز شده
هیچ کس مو شکننده و وز شده را دوست ندارد. راهکار درمان این مشکلات، ماسک مو خانگی است که با آووکادو تهیه شده است. آووکادو سرشار از روغن طبیعی و پروتئین است که باعث نرمی و سلامت مو می شوند. آووکادو به تنهایی برای تهیه ماسک کافی است، اما می توانی با آن تخم مرغ را هم ترکیب کنی تا از خواص بی شمار تخم مرغ برای مو هم بهره ببری. یا به جای تخم مرغ می توانی از خامه یا سس مایونز استفاده کنی. آووکادو سرشار از اسیدهای چرب است و استفاده از آن برای مو خشک هم فوق العاده است.
13- ماسک مو تخم مرغ : برای تقویت مو
با ترکیب تخم مرغ، شیر، روغن زیتون و آب لیمو ترش، ماسک مو خانگی تهیه کن و آن را مثل رنگ مو به موهایت بزن و کلاه پلاستیکی سر کن تا به خوبی جذب موهایت شود. بعد از 15 دقیقه موهایت را به دقت بشور اما یادت باشد که از آب داغ استفاده نکنی؛ چون آب داغ باعث پخته و بسته شدن تخم مرغ می شود. اگر موهای چربی داری، بهتر است زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کنی و تنها از سفیده آن در این ماسک مو استفاده کنی. اما اگر موهای تو خشک است، با خیال راحت از زرده تخم مرغ استفاده کن.
14- ماسک مو گل راسول: برای تمیزی عمیق مو
این ماسک مو، یک روش درمان مراکشی است که برای تمیز کردن عمقی مو فوق العاده است و در عین حال مو را نرم و لطیف می کند. در این ماسک از گل راسول Rhassoul clay استفاده می شود که به خاطر خواص بی شمار و حیرت انگیزی که دارد، قرن هاست در مراکش مورد استفاده است. از این گل از دوران باستان برای سلامت پوست و مو استفاده می شده است. این گل خواص بی شماری برای تمیز کردن عمقی پوست دارد. می توانی برای تهیه این ماسک مو، مقداری از این گل را با گلاب و روغن آرگان ترکیب کنی و هر چند وقت یک بار آن را به موهایت بزنی.
15- ماسک مو فلفل سیاه و هسته لیمو : برای حجم دادن به مو
هسته لیمو و فلفل سیاه ترکیب بی نظیری را به وجود می آورند که به مو حجم می دهد. اگر طرفدار موهای حجیم هستی، این ترکیب برای تهیه ماسک مو فوق العاده است و در عین حال باعث نرمی موها می شود. می توانی به این دو ماده مقداری روغن زیتون اضافه کنی و ماسک مو را تهیه کنی. اجازه بده این ماسک 20 دقیقه روی موهایت بماند و بعد آن را با آب گرم آبکشی کن.
16- ماسک مو لاوندر یا اسطوخدوس : برای سلامت مو
این ماسک مو خانگی که با ترکیب روغن رزماری و لاوندر یا اسطوخدوس تهیه می شود، باعث نرمی و براقیت مو می شود و می توانی به طور منظم از آن استفاده کنی. این ماسک برای موهای شکننده و بافت های آسیب دیده مو فوق العاده است. همانطور که می دانی روغن های اسنشیال فواید بی نظیری برای سلامتی دارند و تا زمانی که موهایت را بشوری، می توانی از خواص فوق العاده این روغن های طبیعی برای موهایت بهره ببری. برای بالا بردن خواص این ماسک خانگی، می توانی به آن روغن های طبیعی دیگری چون روغن نارگیل، آووکادو، عسل یا تخم مرغ هم اضافه کنی و از آن به عنوان نرم کننده، بعد از شامپو زدن به موها استفاده کنی.

http://www.banounews.ir/fa/News/176795/16-ماسک-موی-خانگی-و-طبیعی-برای-انواع-مشکلات-مو
بستن   چاپ