آریا بانو
نماینده سازمان جهانی فائو در ایران:
ایران به بازار گسترده عرضه محصولات تراریخته تبدیل شده است
يکشنبه 26 شهريور 1396 - 1:18:28 PM
خبرگزاری مهر - خانواده
بانو نیوز - آران و بیدگل - نماینده سازمان جهانی فائو در ایران گفت: ایران به بازار گسترده عرضه محصولات تراریخته تبدیل شده که عوارض سوء این محصولات در آینده بر روی نسل آینده خود را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار مهر ، مهدی ضرابی پیش از ظهر یکشنبه، در این همایش که به مناسبت روز تکریم خانواده و بازنشستگان در محل خانه امید بازنشستگان، اظهار داشت: تولید غذای سالم پایه و اساس جامعه سالم است اما با این وجود به تهیه غذای سالم و ارگانیک در کشور توجه نمی شود.
وی گفت: اگر سلامت مردم مد نظر است نباید منتظر ماند تا کسی بیمار شود بعد برای درمان آن هزینه گزافی صرف کرد بلکه باید از همان ابتدا زنجیره غذایی را سالم کرد و از مصرف غذاهای ترارخته جلوگیری شود.
عضو هیئت علمی دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران و نماینده سازمان جهانی فائو در ایران همچنین در خصوص عرضه گسترده محصولات غذایی تراریخته در بازار کشور هشدار داد و افزود: ایران به بازار گسترده عرضه محصولات تراریخته تبدیل شده که عوارض سوء این محصولات در آینده بر روی نسل آینده خود را نشان می دهد.
وی تاکید کرد: تحقیقاتی که در این خصوص انجام شده نشان داده که محصولات تراریخته اثرات زیست محیطی مخربی بر حیات انسانی و جانوری و گیاهی دارند و با توجه به اینکه کشور ما یکی از واردکنندگان بزرگ محصولات تراریخته است، نگرانی های زیادی در این خصوص وجود دارد.
ضرابی استفاده از روش های سنتی و صحیح در تولید برخی از مواد غذایی پایه مانند نان و برنج را راهکاری برای دور ماندن از استفاده غذاهای تراریخته و شیمیایی دانست و تصریح کرد: استفاده از نان های سبوس دار و برنج قهوه ای نیاز اساسی بیش از 60 درصد بدن را تامین و انسان را از انواع بیمارهای مصون می کند.

http://www.banounews.ir/fa/News/17684/ایران-به-بازار-گسترده-عرضه-محصولات-تراریخته-تبدیل-شده-است
بستن   چاپ