آریا بانو
نصف بشقابتان را با سبزیجات پر کنید
چهارشنبه 2 مرداد 1398 - 11:46:32
آریا بانو - سلامانه: توصیه به حفظ تناسب اندام، یکی از مهم‌ترین توصیه‌های تغذیه‌ای برای حفظ سلامت عمومی بدن است. از مهم‌ترین راه‌ها برای حفظ تناسب اندام می‌توان به اصلاح الگوی تغذیه‌ای اشاره کرد. در این باره دکتر سیدعلی کشاورز به سلامانه می‌گوید که اگر می‌خواهید تناسب اندام همراه با سلامت داشته باشید، باید سعی کنید تا جایی که ممکن است، قند و شکر و فراورده‌های حاوی آنها را از رژیم روزانه‌تان حذف کنید.
علاوه بر این، کاهش قابل‌توجه مصرف غذاهای چرب و سرخ‌کرده، از دیگر راه‌های موثر در حفظ تناسب اندام است که باید آن را به خاطر بسپارید.
این متخصص تغذیه و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران مورد موثر دیگر را افزایش مصرف آب، میوه‌ها و سبزی‌های تازه در طول روز می‌داند و توضیح می‌دهد که اگر به فکر تناسب اندام هستید، از همین امروز، الگوی غذایی خود را در وعده‌های اصلی به گونه‌ای بچینید که حداقل نیمی از بشقاب شما متشکل از انواع سبزی‌ها یا صیفی‌های بخارپز باشد.
به توصیه این متخصص مصرف انواع سالاد بدون سس یا سبزی خوردن قبل یا همراه با غذا از دیگر روش‌های کارآمد در حفظ تناسب اندام خواهد بود. بنابراین اگر سعی کنید، جای بیشتری را در رژیم غذایی‌تان به سبزی‌های تازه یا بخارپز اختصاص دهید، به گفته دکتر سیدعلی کشاورز، علاوه بر اینکه به تناسب اندام شما کمک می‌کند در حفظ سلامت قلب و تنظیم فشار، چربی و قندخون بدنتان هم موثر خواهد بود.

http://www.banounews.ir/fa/News/177511/نصف-بشقابتان-را-با-سبزیجات-پر-کنید
بستن   چاپ