آریا بانو
رئیس سازمان بهزیستی:
کودکان کاردستگیرنشدند،دربهزیستی پذیرش شده اند
دوشنبه 27 شهريور 1396 - 11:19:59 AM
ایرنا - زن و خانواده
بانو نیوز - تهران - ایرنا - رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: اینکه گفته می شود برخی از کودکان کار در کشور دستگیر شده اند صحت ندارد و فقط بهزیستی آنها را مورد پذیرش قرار داده است.

انوشیروان محسنی بندپی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا در پاسخ به این سوال که برخی از دستگیری کودکان کار در خیابان ها به ویژه در تهران خبر می دهند، افزود: عمده کودکان کار در استان تهران هستند و به همین منظور بهزیستی استان تهران در سه ماهه اول سال 96 حدود دو هزار نفر را پذیرش کرده است.
وی تصریح کرد: اینکه برخی موضوع دستگیری کودکان کار را مطرح می کنند را قبول نداریم و اعلام می کنیم که سازمان بهزیستی این افراد را مورد پذیرش قرار داده است و در مکان هایی استاندارد با حضور مربیان آزموده و متخصص، آموزش لازم به آنها داده می شود و موضوع اجتماع پذیر کردن آنها صورت می گیرد.
محسنی بندپی درباره زمان نگهداری و پذیرش این افراد چه میزان است، توضیح داد که به لحاظ قانونی اگر همان روز والدین این افراد برای تحویل فرزندان خود مراجعه کنند، البته اگر حکم قضایی داشته باشند ما موظف به تحویل آنها هستیم.
وی ادامه داد: برای موضوع رسیدگی به وضعیت کودکان کار تاکنون رایزنی ها و مذاکراتی ا مسئولان ذیربط صورت گرفته است تا بتوانیم بخشی از مشکلات آنها را حل کنیم، البته این مذاکرات همچنان ادامه دارد.

http://www.banounews.ir/fa/News/17798/کودکان-کاردستگیرنشدند،دربهزیستی--پذیرش-شده-اند
بستن   چاپ