آریا بانو
پایان تعمیر چهارمین نفتکش بزرگ دنیا به دست متخصصان ایرانی
پنجشنبه 3 مرداد 1398 - 22:18:51
آریا بانو -
پایان تعمیر چهارمین نفتکش بزرگ دنیا به دست متخصصان ایرانی
٢٩٩
٠
فارس / عملیات تعمیر سوپر نفتکش 320 هزار تنی که اوایل ماه گذشته با حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت کش ایران آغاز شده بود به پایان رسید.
پیش از ظهر امروز طی بازدیدی با حضور غلامرضا شافیعی معاون نظارت راهبردی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و دبیر شورای ادوار وزرای جمهوری اسلامی ایران و وزیر سابق صنایع و معادن، عملیات تعمیر سوپر نفتکش 320 هزار تنی که اوایل ماه گذشته با حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت کش ایران تعمیر آن آغاز شده بود به پایان و به بهره برداری رسید.
معاون نظارت راهبردی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور که مدیر عامل سابق ایدرو و سابقه سه دوره وزارت را در کارنامه خود دارد به نمایندگی شورای ادوار وزیران ایران از سوپر نفتکش 320 هزار تنی که برای اولین بار با بومی سازی دانش تخصص تعمیر نفتکش ها در کشور تعمیر می شوند بازدید کرد.
غلامرضا شافعی در گفت و گو با خبرنگار فارس از بندرعباس گفت: کشتی ای که امروز در بندرعباس تعمیرات آن به پایان رسید یک کشتی 320 هزار تنی است و چهارمین کشتی برتر دنیا می باشد که برای نخستین بار تعمیرات آن در کشور و بندرعباس انجام شده است.
وی ادامه داد: شرکت تعمیر کننده، پروژه تعمیرات این کشتی را در یک مناقصه بین المللی برنده شده است و رقیب خارجی این شرکت بعد از باخت در مناقصه تا 40 درصد قیمت پیشنهادی خود را کاهش داد تا بتواند این پروژه را به دست بگیرد.
شافعی تاکید کرد: دو عدد حوضچه بسیار بزرگ در مجموعه عظیم گسترش هرمز تاسیس شده است و حوزه تعمیراتی دارای 385 متر طول، 80 متر عرض و 14 متر ارتفاع است.
وی اظهار داشت: حوضچه دوم که در این مجتمع احداث شده بزرگتر است با طول 475 متر امکان ساخت کشتی‌های بزرگتر را ایجاد کرده است.
شافعی خاطرنشان کرد: صحبت هایی با شرکت های داخلی انجام شده است که نیازهای ساخت و تعمیرات کشتی های مورد نیاز خود را در داخل کشور انجام دهند و با توجه به استعداد ها وظرفیت های موجود در کشور امکان پذیر است.

http://www.banounews.ir/fa/News/178029/پایان-تعمیر-چهارمین-نفتکش-بزرگ-دنیا-به-دست-متخصصان-ایرانی
بستن   چاپ