آریا بانو
عوامل موثر در انتخاب خرید مواد بهداشتی و آرایشی از نگاه مردم
جمعه 4 مرداد 1398 - 12:21:42
آریا بانو - نتایج نظرسنجی‌های ایسپا نشان می‌دهد کیفیت خوب محصولات بهداشتی و آرایشی و پیرایشی بیش از عوامل دیگر در انتخاب و خرید آن‌ها موثر است.

به گزارش ایسنا، نتایج نظرسنجی ملی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) که در روزهای 17 و 18 تیر ماه 98 به صورت تلفنی با جامعه آماری شهروندان کل کشور (اعم از شهر و روستا) انجام شده است، نشان می‌دهد 78.1 درصد مردم اعلام کرده‌اند که کیفیت خوب محصول عامل موثر برای انتخاب و خرید مواد بهداشتی است. 49.6 درصد قیمت مناسب را عامل موثر در انتخاب و خرید این محصولات دانستند.
در این نظرسنجی که طی آن، از پاسخگویان پرسیده شده: «چه عواملی در تصمیم‌گیری شما در انتخاب و خرید مواد بهداشتی موثر هستند؟» 10.5 درصد مردم اعلام کردند خوشنامی کالا برایشان اهمیت دارد. 4.8 پاسخگویان تبلیغات کالا، 3.9 درصد دسترسی آسان به کالا و 2.9 درصد هم جذابیت و ظاهر مواد بهداشتی را در انتخاب و خرید آن‌ها موثر دانستند. لازم به ذکر است که پاسخگو می‌توانسته دو گزینه را انتخاب کند.
نتایج یکی دیگر از نظرسنجی‌های ایسپا که در روزهای 17 و 18 تیر ماه 98 انجام شده، نشان می‌دهد 67.8 درصد پاسخگویان کیفیت خوب مواد آرایشی و پیرایشی را در انتخاب و خرید آن‌ها موثر دانسته‌اند.
در این نظرسنجی که به صورت تلفنی با جامعه آماری شهروندان کل کشور (اعم از شهر و روستا) انجام شده است، از پاسخگویان پرسیده شده: « معمولا چه عواملی در تصمیمی‌گیری شما برای انتخاب و خرید مواد آرایشی و پیرایشی موثر هستند؟». 44.9 درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، قیمت مناسب، 9.6 درصد خوشنامی کالا، 5 درصد تبلیغات، 4 درصد جذابیت و ظاهر کالا و 3.9 درصد دسترسی آسان به کالا را از عوامل موثر در انتخاب و خرید مواد آرایشی و پیرایشی دانستند. در این نظرسنجی، پاسخگو می‌توانسته دو گزینه را انتخاب کند.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/178100/عوامل-موثر-در-انتخاب-خرید-مواد-بهداشتی-و-آرایشی-از-نگاه-مردم
بستن   چاپ