آریا بانو
شرایط پرداخت کمک هزینه زایمان به بیمه شدگان تامین اجتماعی
جمعه 4 مرداد 1398 - 13:24:22
آریا بانو -
شرایط پرداخت کمک هزینه زایمان به بیمه شدگان تامین اجتماعی
k ١
٠
خبرآنلاین / یکی از خدمات سازمان تامین اجتماعی، کمک هزینه زایمان است که این سازمان مکلف است به بیمه‌شدگان زن در زمان زایمان پرداخت کند.
قائم مقام مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در صفحه اینستاگرام خود درباره کمک هزینه زایمان گفت: 20 درصد بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی خانم هستند و باید توجه ویژه‌ای به وضعیت اشتغال آن‌ها کنیم.
محمدحسن زدا بیان کرد: در قانون تامین اجتماعی، ماده 59 درباره کمک هزینه زایمان گفته شده است و اگر خانم بیمه شده‌ای یک سال سابقه بیمه داشته باشد می‌تواند از 6 ماه بارداری استفاده کند و 2.3 حقوق خود را دریافت کند.
او ادامه داد: این قانون در سازمان‌هایی که منابع تامین شده باشد 9 ماه و در سازمان‌هایی که هنوز منابع تامین نشده باشد 6 ماه اجرا می‌شود.
قائم مقام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه مکاتبات زیادی در این زمینه داشته‌ایم تا بتوانیم برای تمام بیمه شدگان تامین اجتماعی 9 ماه را اجرا کنیم، افزود: برای سال 98 بار مالی 360 میلیارد تومان پیش بینی شده بود و در قانون برنامه ششم آمده اگر سازمان بیمه گر نتواند منابع مالی خود را فراهم نکرده نمی‌تواند قانونی را اجرا کند.
زدا اضافه کرد: همچنین اگر سازمان بیمه‌گر منابع خود را تامین نکرد باشد نمی‌تواند از منابع دیگری برای هزینه زایمان استفاده کند چراکه این اقدام جرم تلقی می‌شود، تاکنون این منابع تامین نشده و مجبور هستیم 6 ماه اجرا کنیم.

http://www.banounews.ir/fa/News/178107/شرایط-پرداخت-کمک-هزینه-زایمان-به-بیمه-شدگان-تامین-اجتماعی
بستن   چاپ