آریا بانو
بدغذا خوردن زحمات شما برای کاهش وزن را به باد می‌دهد
شنبه 5 مرداد 1398 - 12:12:46
آریا بانو - سلامانه: یک متخصص تغذیه گفت: پایه بسیاری از رژیم‌های غیرعلمی مقدار زیادی پروتئین است.
دکتر فریبا کوهدانی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با سلامانه گفت: بهترین رژیم کاهش وزن رژیمی است که طی هفته وزن اضافه را به میزان 0/5 تا 1 کیلوگرم پایین بیاورد. سایر رژیم‌هایی که ادعا می‌شود طی 1 ماه بیش از 4 کیلوگرم از وزن را کاهش می‌دهند صددرصد غیرعلمی و مضر هستند و می‌توانند به سلامت بدن آسیب برسانند.
وی افزود: بد نیست بدانید پایه بسیاری از رژیم‌های غیرعلمی مقدار زیادی پروتئین است. پروتئین پس از هضم به آب زیادی برای دفع از بدن نیاز دارد. در نتیجه بدن آب فراوانی از دست می‌دهد و این مساله وزن را پایین می‌آورد اما آب دوباره جایگزین می‌شود و وزن به عدد قبل برمی‌گردد ولی اگر آب کاهش‌یافته جبران نشود سلامت بدن به خطر خواهد افتا. از این رو سرعت برگشت‌پذیری وزن به حالت اول و حتی بیش از آن در رژیم‌هایی غیراصولی بسیار سریع است و در زمان کوتاهی وزن ازدست‌رفته که عمدتا آب بدن است نه چربی، به حالت قبل برمی‌گردد.
دکتر کوهدانی با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که پس از کاهش وزن وجود دارد، مساله بازگشت وزن است، توضیح داد: بسیاری بر این باورند وقتی وزنشان پس از رژیم به حد طبیعی می‌رسد، دیگر نیازی به رژیم ندارند، در حالی که این‌طور نیست و افراد باید شیوه درست خوردن را از متخصصان تغذیه یاد بگیرند و آن را در همه اوقات به کار ببندند. بخشی از این اصول به نحوه انتخاب غذا و بخش دیگر به ورزش و فعالیت فیزیکی مربوط است که همیشه و تا پایان عمر باید ادامه داشته باشد زیرا پیروی از شیوه نادرست انتخاب غذا و بدغذا خوردن می‌تواند وزن را دوباره بالا ببرد. این اتفاق حتی پس از جراحی هم پیش می‌آید و افرادی که جراحی لاغری انجام می‌دهند هم به پیروی از رژیم درست و فعالیت بدنی نیازمندند، در غیر این صورت چربی‌های برداشته‌شده مجدد برمی‌گردند. البته شما نیازی به جراحی ندارید و 15 کیلوگرم اضافه وزن جراحی نمی‌خواهد.

http://www.banounews.ir/fa/News/178432/بدغذا-خوردن-زحمات-شما-برای-کاهش-وزن-را-به-باد-می‌دهد
بستن   چاپ