آریا بانو
فریضه عبادی سیاسی نماز جمعه محور وحدت و انسجام ملی
شنبه 5 مرداد 1398 - 12:13:29
منطقه آزاد کیش
آریا بانو - دکتر مظفری: درایت حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده، نهاد مقدس امامت جمعه در کیش را به محور وحدت، همدلی و همگامی برای حرکت در مسیر توسعه کیش تبدیل کرده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در مراسم گرامیداشت سالروز اقامه نخستین نماز جمعه کشور که چهارم مرداد در مصلای بزرگ کیش برگزارشد دکتر مظفری باتاکید برتاثیر فریضه سیاسی عبادی نماز جمعه در حفظ وحدت ملی گفت: بعد از گذشت 40 سال از اقامه نخستین نمازجمعه کشور در دانشگاه تهران و برپایی بیش از 1500 نماز باشکوه جمعه در هریک از شهرهای میهن اسلامی، این فریضه سیاسی عبادی به عظیم ترین پایگاه مردمی نظام اسلامی مبدل شده است.
وی با اشاره به اینکه با درایت حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده، نهاد مقدس امامت جمعه در کیش به محور وحدت، همدلی و همگامی برای حرکت در مسیر توسعه کیش مبدل شده است اظهار داشت: توجه به نیازها و مسائل ساکنان، سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی کیش ازمهم ترین دغدغه های امام جمعه دلسوز، مهربان و مرمی جزیره کیش است.
وی افزود: تلاش صادقانه و تذکرات مشفقانه امام جمعه کیش برای همه مدیران یک فرصت ارزشمند است تا بتوانند بهتر به ساکنان و گردشگران این جزیره خدمت کنند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزادکیش با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب امامت جمعه تهران را بر عهده دارند که این امرمبین رابطه عمیق و مردمی رهبر انقلاب (مدظله العالی) با هموطنان است گفت: امروزه رسالت و وظیفه مشترک همه ما پیروی از رهنمودهای ایشان در جهت حل مشکلات مردم و جامعه است.
دکترمظفری بابیان اینکه ازاوایل انقلاب و دوران دفاع مقدس نماز جمعه کشور یکی از بزرگترین تجمع های مورد توجه جامعه جهانی بوده است گفت: در دورانی که به دلیل نبود فضای مجازی و امکانات رسانه ای محدود، نشر اخبار چندان سریع نبود، نماز جمعه کانون اصلی سیاست گذاری و تحلیل رویدادهای سیاسی کشور و حتی تبیین راهبردهای دفاعی برابر دشمنان بود.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس و اوایل پیروزی انقلاب نوپای ایران که کشور از لحاظ تسلیحاتی در وضعیت مطلوبی نبود همین پایگاه مردمی نماز جمعه و تجمع های باشکوه هفتگی موجب دلگرمی رزمندگان اسلام درجبهه ها شد تاجاییکه استقامت و رشادت های آنان در دفاع از مرزهای کشور، جهانیان را متحیرکرد.
وی با گرامیداشت یاد شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس به ویژه شهدای محراب گفت: همانگونه که نخستین شهید محراب، حضرت امیر المونین علی(ع) تنها به دلیل عدالت خواهی و حقیقت طلبی به شهادت رسیدند، ائمه جمعه و شهیدان محراب چون آیت الله صدوقی ، مدنی ، طباطبایی، اشرفی اصفهانی و دستغیب هم به دلیل تلاش برای ایجاد فضای معنوی و اسلامی در جامعه و روشنگری اذهان جوانان، به دست گروهک ها و منافقانی که خود داعیه دین و دیانت داشتند به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
دکتر مظفری در پایان به نیابت از تمامی ارگان ها، نهادهاو سازمان های جزیره کیش و ساکنان و سرمایه گذاران این منطقه از امام جمعه و نهاد امامت جمعه کیش برای تلاش و اهتمام جدی آنان در جهت رفع مشکلات مردم و توسعه همه جانبه جزیره کیش تقدیر کرد.
حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده نیز با اهدای لوح تقدیر به دکتر مظفری از حمایت های همه جانبه مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش دراقامه نماز جمعه و تحکیم و ترویج دستاوردهای این فریضه سیاسی – عبادی در منطقه قدردانی کرد.

http://www.banounews.ir/fa/News/178436/فریضه-عبادی-سیاسی-نماز-جمعه-محور-وحدت-و-انسجام-ملی
بستن   چاپ