آریا بانو
اگر وزن بالا دارید از تردمیل استفاده نکنید
شنبه 5 مرداد 1398 - 13:38:10
آریا بانو - سلامانه: یک متخصص پزشکی ورزشی گفت: ورزش‌های هوازی بهترین نوع ورزش برای کاهش وزن هستند. این نوع ورزش‌ها سوخت‌وساز بدن را بالا می‌برند و به سوخت چربی کمک می‌کنند.
دکتر احمد باقری مقدم ، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفت‌و‌گو با سلامانه گفت: بهترین نوع ورزش هوازی دوچرخه ثابت پایی و پیاده‌روی تند یا دوی آرام است. البته استفاده از تردمیل برای ورزشکاران مبتدی اصلا توصیه نمی‌شود چراکه به شدت می‌تواند برای زانو به‌خصوص وقتی که فرد اضافه وزن دارد، آسیب‌زننده باشد. به طور کلی، بهتر است افراد با وزن طبیعی از تردمیل استفاده کنند.
وی در ادامه گفت: جوانانی که دارای اضافه وزن هستند بهتر است در باشگاه یا پارک ورزش کنند. در صورتی که ورزش‌های هوازی برای فرد آزاردهنده است، می‌تواند از همین ورزش‌ها در آب استفاده کند که باعث می‌شود فشار کمتری به بدن وارد شود و در عوض انرژی بیشتری نیز بسوزد.
دکتر باقری‌مقدم با اشاره به اینکه مصرف مکمل‌ها شرایط خاصی دارد گفت: متاسفانه استفاده از مکمل‌ها و ترکیب‌های دارویی که گاهی افراد غیرحرفه‌ای و غیرپزشک هم آنها را تجویز می‌کنند، در میان جوانان و به خصوص ورزشکاران بدنسازی رایج شده است و به همین دلیل شاهد رشد روز‌افزون تعداد افرادی هستیم که به‌دلیل ابتلا به عوارض داروهای بدنسازی، روانه مراکزدرمانی می‌شوند. درحالی که بسیاری از نوجوانان و جوانانی که تمایل به مصرف دارو و مکمل‌هایی دارند تا به کاهش وزن و افزایش حجم عضلاتشان کمک ‌کند، رژیم‌های غذایی مناسب می‌توانند پاسخگوی نیازشان باشد. توصیه می‌شود جوانان تا حد ممکن از این مواد استفاده نکنند و مکمل‌هایی هم که در باشگاه و عطاری‌ها به فروش می‌رسند، مصرف نکنند چون نشان استاندارد ندارند و مشخص نیست چه ترکیباتی در آنها به کار رفته است.

http://www.banounews.ir/fa/News/178475/اگر-وزن-بالا-دارید-از-تردمیل-استفاده-نکنید
بستن   چاپ