آریا بانو
ماجراهای جدید وام‌های 60 میلیونی ازدواج
يکشنبه 6 مرداد 1398 - 08:52:34
آریا بانو -
ماجراهای جدید وام‌های 60 میلیونی ازدواج
k ٢
١
خراسان / «وام 30 میلیونی ازدواج خریداریم»، «وام ازدواج فروشی»، «فروش وام های 4 درصد جانبازی و ازدواج»؛ این ها عناوین آگهی هایی است که این روزها در سایت دیوار زیاد به چشم می خورد و با یک جست وجوی ساده می توان به جزئیات آن ها دست یافت.
پس از این که از ابتدای امسال وام ازدواج برای هر یک از زوجین از 15 به 30 میلیون تومان افزایش یافت، خرید و فروش این وام های قرض الحسنه رونق گرفت. در متن یکی از این آگهی ها این طور نوشته شده: «سلام یک وام ازدواج 30میلیونی داریم از بانک ... شعبه ... یک ضامن کارمند و یک مجوز کاسب می خواهد قیمت اش 9میلیون است، اگر خواستید فقط با این شماره ... یا ... تماس بگیرید. »در آگهی دیگری با عنوان «خریدار وام ازدواج» درج شده: «سلام وام ازدواج 60 میلیونی13 و وام 30 میلیونی6.5میلیون خریدارم. برای خودم می خواهم و واسطه نیستم. خودم کارمند هستم و ضمانت می کنم. گواهی کسر حقوق هم دارم. لطفا قیمت پیشنهادی خود را پیامک کنید خواهش می کنم اگر نوبت وام شما شده تماس بگیرید. تشکر»این ها نمونه ای از این آگهی هاست که فرصتی برای برخی سودجویان فراهم کرده است. در این میان عده‌ای به امید آن که می‌توان نام شخص را بعد از طلاق از شناسنامه حذف کرد، با انتشار آگهی‌هایی در فضای مجازی اقدام به ازدواج صوری می‌کنند تا بتوانند وام ازدواج دریافت کنند، در حالی که حذف نام زوج از شناسنامه به این آسانی‌ها هم نخواهد بود و لازم است برای جلوگیری از این مسئله تدابیری اندیشیده شود تا افراد برای گرفتن وام ازدواج، درحالی که ازدواجی صورت نمی‌گیرد این گونه سودجویی نکنند.
ازدواج صوری برای وام ازدواج
این گزارش حاکی است، وام ازدواج 30 میلیونی برای برخی سودای ازدواج صوری را هم به وجود آورده است. طی روزهای گذشته در برخی آگهی ها افرادی تقاضای ازدواج صوری داشتند. اگرچه تصورش سخت است اما برخی برای چنگ انداختن به وام 30 میلیونی که برای زوج 60میلیون تومان می شود، ظاهرا حاضرند در شناسنامه هایشان عنوان ازدواج و طلاق را ثبت کنند. موضوعی که ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال هم درباره آن توضیح می دهد: «بعضی افراد که آگاهی کافی ندارند به بهانه پاک کردن ازدواج سابق یا طلاق برای گرفتن شناسنامه المثنی اقدام می‌کنند در حالی که تمام اطلاعات در سازمان ثبت احوال ثبت شده است و هنگام گرفتن شناسنامه المثنی نیز اطلاعات قبلی شناسنامه ثبت خواهد شد.»بنابراین طبق قوانین و اظهارات سخنگوی سازمان ثبت احوال، حذف طلاق و ازدواج سابق به راحتی امکان پذیر نیست.

http://www.banounews.ir/fa/News/178706/ماجراهای-جدید-وام‌های-60-میلیونی-ازدواج
بستن   چاپ