آریا بانو
حکم غافلگیر کننده آل سعود: زنان عربستان «خلع حجاب» کنند
یکشنبه 6 مرداد 1398 - 9:11:15 AM
آریا بانو- سفارت عربستان در لاهه هلند از اتباع زن این کشور خواست تا قانون اجرای ممنوعیت نقاب در هلند پایبند باشند تا مسئله قانونی ایجاد نشود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اهل مصر، درپی اعلام هلند مبنی بر اجرای قانون ممنوعیت نقاب از ماه آگوست 2019، سفارت عربستان در لاهه در اقدامی غافلگیرانه با انتشار بیانیه ای در توئیتر این سفارت خانه به اتباع زنان عربستان توصیه کرد تا به دستورهای رسمی درباره ممنوعیت نقاب در اماکن عمومی، بیمارستان ها، اداره های دولتی و مدارس در سراسر هلند پایبند باشید.
در این بیانیه آمده است که امیدواریم که زنان عربستان، قوانین و دستورهای هلند را در زمان حضور خود در این کشور برای گردشگری یا تحصیل اجرا کند تا به مسئله قانونی برخورد نکنند.
سفارتخانه عربستان در لاهه در این بیانیه آورده است که قانون ممنوعیت نقاب یا پوشش روی صورت، از آغاز ماه آگوست 2019 میلادی در بیمارستان، اماکن عمومی و مدارس و اداره های دولتی هلند اجرای می شود.
نمایندگان هلند در نوامبر سال گذشته قانون ممنوعیت پوشیدن لباس هایی که صورت را می پوشاند، در اماکن عمومی ممنوع کردند.
دولت هلند در 22 می 2015 میلادی ، ممنوعیت نقاب در اماکن عمومی را تصویب کرد. مقامات هلندی تصویب این قانون را به دلایل امنیتی اعلام کردند، زیرا باید مردم یکدیگر را به دلایل امنیتی ببینند.
گفتنی است، ممنوعیت نقاب در اماکن عمومی از ژوئیه 2011 در بلژیک آغاز شد. همچنین فرانسه نخستین کشور اروپایی است که ممنوعیت نقاب را در آوریل 2011 میلادی اجرایی کرد.

http://www.banounews.ir/fa/News/178715/حکم-غافلگیر-کننده-آل-سعود--زنان-عربستان-«خلع-حجاب»-کنند
بستن   چاپ