آریا بانو
فیلم آمریکایی که مدعی حق یهودیان در فلسطین و جنوب اردن است خبرساز شد
يکشنبه 6 مرداد 1398 - 10:08:29
آریا بانو -
فیلم آمریکایی که مدعی حق یهودیان در فلسطین و جنوب اردن است خبرساز شد
٩١
٠
ایسنا /سندیکای هنرمندان اردن خواستار عدم مشارکت هنرمندان این کشور در پروژه ساخت فیلم آمریکایی شد که مدعی حق مالکیت یهودیان بر شهر پترا، جنوب اردن و فلسطین است.
سندیکای هنرمندان اردن از هنرمندان این کشور خواست در فیلم آمریکایی "جابر" که مدعی حق مالکیت یهودیان بر شهر پترا، جنوب اردن و فلسطین است، شرکت نکنند و از این پروژه سینمایی خارج شوند.
علی علیان، کارگردان و هنرمند اردنی با انتشار بیانیه‌ای در صفحه شخصی خود در فیسبوک واقعیت ساخت این فیلم را توضیح داده و خروج خود از این پروژه را اعلام کرد.
علیان نوشت، امروز از تیم ساخت فیلم سینمایی "جابر" که به زودی در امان تصویربرداری خواهد شد، خارج شدم زیرا سناریوی آن فلسطین را حق یهودی‌ها دانسته و در دیالوگی شفاف و مستقیم تاکید شده که یهودی‌ها حق تاریخی در پترا و جنوب اردن دارند.
این هنرمند اردنی افزود: با کارگردان در خصوص ادعاهای مطرح شده در سناریو بحث و گفت‌وگو کردم اما او مدعی شد، اینها واقعیات تاریخی هستند و فیلم طبق سناریوی نوشته شده ساخته خواهد شد چراکه در سینماهای کشورهای عربی اکران نشده بلکه در آمریکا به نمایش گذاشته خواهد شد.
علیان ادامه داد: کارگردان از من سوال کرد آیا به ایده‌های مطرح شده در فیلم اعتقاد نداری؟ من گفتم، نه قطعا باور ندارم و او در پاسخ گفت: بنابراین اصلا نمی‌توانیم با هم کار کنیم.
این هنرمند اردنی در پایان اعلام کرد، در مورد تصویر تبلیغاتی منتشر شده در رسانه‌ها هیچ‌گونه مسؤولیتی ندارد.

http://www.banounews.ir/fa/News/178747/فیلم-آمریکایی-که-مدعی-حق-یهودیان-در-فلسطین-و-جنوب-اردن-است-خبرساز-شد
بستن   چاپ