آریا بانو
روش های صحیح پاک کردن آرایش
شنبه 12 مرداد 1398 - 13:58:27
آریا بانو -
روش های صحیح پاک کردن آرایش
k ٢.٢
٠
زیبامون / یکی از نکات مهم در مراقبت از پوست، پاک کردن صحیح آرایش است. با درست انجام دادن این کار از چین و چروک، جوش، لک، تیرگی پوست جلوگیری می شود و پوستمان سلامت و شادابی اش را به مرور زمان از دست نمی دهد. بعد از هر بار آرایش کردن ضروری است که با روش های صحیح آرایشمان را پاک کنیم. اما نه به صورتی که صورتمان قرمز و ملتهب شود. برای پاک کردن آرایش می توان از روش های طبیعی و یا استفاده از محصولات موجود در بازار کمک گرفت. در ادامه با زیبامون همراه باشید تا با هم به بررسی روش های صحیح و مختلف پاک کردن آرایش صورت بپردازیم.
پاک کردن چشم و ابرو
در ابتدا مقداری از چشم پاک کن را بر روی پد ریخته و روی چشم برای چند ثانیه نگه دارید و سپس آرام پد را به چپ و راست ببرید. هنگام پاک کردن آرایش چشم نباید پد را خیلی فشار داد و پوست را کشید. این کار به مرور زمان پوست اطراف چشم را چروک می کند و بعد از تمیز شدن چشم ها سراغ ابرو بروید. در پاک کردن ابرو هم نباید محکم پد را بر روی ابرو بکشیم که این کار به ریزش ابرو کمک می کند. نکته ی مهم در این امر، جدای انجام صحیح پاک کردن چشم و ابرو، انتخاب یک چشم پاک کن با کیفیت، مرغوب و اصل است.
پاک کردن کرم پودر، رژگونه و رژلب
مقداری از محلول پاک کننده آرایش را روی پد بریزید و پد را آرام رو پوست بکشید. اگر از کرم های پاک کننده استفاده می کنید مقداری از آن را با انگشت به صورت دورانی روی پوست بکشید و سپس با یک پد پاک کنید. برای رژ لب جدا از روش پاک کردن با آرایش پاک کن می توانید مقداری وازلین روی لب بزنید و کمی صبر کنید سپس با یک پد آن را پاک کنید. روغن موجود در وازلین باعث شکستن ترکیب روغنی رژلب می شود. این کار به مرطوب ماندن لب هم کمک می کند.
شوینده ها
بعد از مرحله ی پاک کردن آرایش خیلی ها صورتشان را با آب می شویند، اما بهتر است با استفاده از شوینده های مناسب این کار انجام شود تا از پاک شدن مواد آرایشی از روی پوست مطمئن شویم و همچنین شوینده های مخصوص میزان چربی پوست را کنترل می کند. مقداری شوینده را روی پوست بزنید وبا آب ولرم به صورت دورانی یک دقیقه ماساژ دهید و سپس با آب سرد صورتتان را بشورید.

اسکراب
این دسته از محصولات آرایشی برای مصرف روزانه نیستند و پوست های چرب بهتر است دو تا سه بار در هفته و پوست های معمولی یک بار در هفته و پوست های خشک هر 2 هفته یک بار از اسکراب ها استفاده کنند.
تونر
بعد از پاک کردن آرایش بهتر است از تونر استفاده کنید تا رطوبت از دست رفته به پوست برگردد و همچنین آلودگی های عمقی از بین رود. با یک پد و مقداری تونر کل پوست به جز نواحی دور چشم را پاک کنید.
سرم
برای مراقبت از پوست بهتر است از سرم های پوست استفاده کنید. برای مثال سرم ویتامین C که از چین و چروک جلوگیری می کند و یا سرم های ضد لک.
کرم دورچشم
بعد از پاک کردن آرایش نیاز است در هر سنی که هستید و مخصوصا (افرادی که زیاد با موبایل و کامپیوتر کار می کنند) از کرم های دور چشم استفاده کنید. مقداری از کرم را دور چشم زده و به صورت ضربه ای آن را به اطراف چشم بزنید.
آبرسان و مرطوب کننده ها
بعد از شستشوی پوست زمانی که پوست خشک شد باید از مرطوب کننده و آبرسان استفاده کرد.
ماسک
انواع ماسک های خانگی و ماسک های موجود در بازار، مکمل مراقبت از پوست هستند و بهتر است متناسب با ماسکی که انتخاب می کنید هر چند وقت یک بار برای محافظت از پوست استفاده کنید.
روغن نارگیل
روغن نارگیل، ضد آب ترین مواد آرایشی را هم از روی پوست پاک می کند و همچنین مرطوب کنندگی خوبی هم داراست. کمی روغن نارگیل را روی پوست بزنید و سپس با انگشت به صورت دورانی آن را ماساژ دهید و سپس با یک پد، آرایش را پاک کنید و با آب سرد صورت را آبکشی کنید.
بخور
بخور یک روش مناسب پاک کردن آرایش صورت است. منافذ پوست را باز می کند و بعد از آن با استفاده از صابون می توانید صورتتان را بشورید.
شیر
کمی شیر را با روغن بادام ترکیب کنید و سپس با یک پد به روی پوست خود بکشید و بعد از آن صورتتان را بشورید.
خیار
خیار را در مخلوط کن بریزید و سپس با کمی روغن زیتون ترکیب کنید و به پوستتان بزنید. این کار هم یک پاک کننده ی عالی ست و هم به رطوبت پوست کمک می کند. همچنین به دلیل خاصیت آنتی اکسیدان می تواند باعث کاهش التهابات پوستی شود.
جوش شیرین و عسل
ترکیب جوش شیرین و عسل خمیری می شود که برای پاکسازی پوست بسیار مناسب است. این خمیر یک لایه بردار عالی برای پوست نیز هست. خمیر را به صورتتان بزنید و سپس آرام به صورت دورانی ماساژ دهید و بعد از آن با آب سرد صورتتان را بشورید.

http://www.banounews.ir/fa/News/181118/روش-های-صحیح-پاک-کردن-آرایش
بستن   چاپ