آریا بانو
سوگلی نداشته باشید
شنبه 12 مرداد 1398 - 14:44:48
آریا بانو - سلامانه: یکی از بزرگترین ممنوعیت‌ها در خانواده این است که اعتراف کنید به یکی از فرزندان خود بیشتر علاقه‌مند هستید. گفتن اینکه نباید سوگلی داشته باشید اگرچه آسان است ولی واقعیت این است که سوگلی داشتن تحت کنترل و اراده پدر و مادر نیست. برخی از والدین برای یکی از بچه‌ها نسبت به دیگری ارزش بیشتری قائل هستند و اگر هم که بگویند «نه» چنین است و همه بچه‌ها از نظر ما یکی هستند، دروغ گفته‌اند.
با وجود این حقیقت، تحت هیچ شرایطی نباید کسی غیر از همسرتان بفهمد که شما به کدام یک از فرزندانتان علاقه بیشتری دارید.
حالا چه کاری می‌توانید انجام دهید ؟
اول در نظر بگیرید که آیا واقعا یکی از بچه‌ها را بیشتر از بقیه دوست دارید؟ یا اینکه با یکی احساس نزدیکی بیشتر دارید؟ که اگر احساس نزدیکی بیشتری دارید لزوما نشانه علاقه بیشتر نیست.
اگر با یکی از فرزندان احساس نزدیکی یا علاقه بیشتری دارید، لازم است با فرزند دیگر وقت بیشتری بگذرانید. آگاهانه به جستجوی خصلت‌های دوست داشتنی فرزند دیگر بپردازید و سعی کنید او را بیشتر بفهمید. علاقه مشترک بیشتری بین خود و فرزندتان پیدا کنید. فرزندان همیشه به دنبال سرنخی هستند تا بدانند کدام یک بیشتر مورد علاقه هستند، پس مراقب باشید.
برای وقت گذرانی با فرزندان از ترکیب بندی متفاوت استفاده کنید. مثلا با یکی به پارک بروید، با دیگر فرزندتان کتاب بخوانید، با یکی فیلم ترسناک نگاه کنید و با دیگری کارتون ببینید. اگر با هر کدام از فرزندانتان کار و تفریح خاصی انجام دهید هر کدامشان احساس می‌کنند که برای پدر و مادر خاص هستند. باز هم تاکید می‌شود که تحت هیچ شرایطی نباید عنوان کنید که فرزند مورد علاقه‌تان کیست چراکه این دید و این گفته می‌تواند روی فرزند دیگر از نظر روحی تاثیرات منفی به جای بگذارد.
** دکتر فرزانه ردایی، روانپزشک و روان‌درمانگر تحلیلی

http://www.banounews.ir/fa/News/181276/سوگلی-نداشته-باشید
بستن   چاپ