آریا بانو
مشاغل 65 درصد کودکان دبستانی هم‌اکنون وجود ندارد
يکشنبه 13 مرداد 1398 - 09:18:35
آریا بانو - نتایج یک گزارش از مجمع جهانی اقتصاد نشان می‌دهد 65 درصد کودکانی که در سال 2017 وارد دبستان شده‌اند، در آینده صاحب مشاغلی می‌شوند که هم اکنون وجود ندارد و آموزشی هم برای آنها داده نشده است، اما آموزش‌ها باید متناسب و سازگار با آن مشاغل باشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از سی‌ان‌ان، کلاس‌های درس امروزی تنها میز و تخته سیاه و مداد نیست. آموزش‌ها معمولا همراه کار دیجیتالی است و یادگیری مبتنی بر تکنولوژی است.
تحت تاثیر این موضوع، هزینه‌های جهانی برای فناوری آموزشی رو به رشد است. بر اساس اطلاعات و تحقیقات انجام شده، پیش‌بینی می‌شود که بین سال‌های 2018 تا 2025 این هزینه‌ها در جهان به 341 میلیارد دلار برسد.
شاید مهمترین سوال دوران تحصیل این باشد که در آینده می‌خواهید چکاره شوید؟ و چه بسا، بیش از نیمی از مشاغل و صنایعی که قرار است کودکان در آینده در آنها کار کنند، هنوز ایجاد نشده است.
افراد در آینده، جهان را با هوش مصنوعی، رباتیک و پیشرفت‌های فناوری تغییر خواهند داد.
محققان بر این باورند که انتقال دانش به تنهایی نمی‌تواند موثر باشد و باید به توانایی یادگیری هم توجه کرد. البته استفاده از فناوری باید برای کودک جالب باشد و تنها به عنوان مشق شب به کار نرود.
در انگلستان، استفاده از فناوری با استقبال مواجه شده است و 54 درصد از معلمان در سال جاری از فناوری‌های آموزشی استفاده می‌کنند.
تکنولوژی، نه تنها برای آموزش کودکان است، بلکه می‌تواند محیط یادگیری بهتری برای آنها ایجاد کند.
برای مثال برخی از شرکت‌ها در تلاش برای طراحی ابزاری هستند که یادگیری در میان کودکان را ارتقا دهند؛ برای مثال آنها ابزاری ارائه کرده‌اند که کنترل صدا، دما، هوا و میزان دی‌اکسیدکربن را انجام می‌دهد.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/181418/مشاغل-65-درصد-کودکان-دبستانی-هم‌اکنون-وجود-ندارد
بستن   چاپ