آریا بانو
دلایل بی‌خوابی در بارداری چیست؟
دوشنبه 14 مرداد 1398 - 12:19:26
آریا بانو -
دلایل بی‌خوابی در بارداری چیست؟
٤٥٤
١
تابناک / یکی از مشکلات ناراحت‌کننده‌ای که خانم‌های باردار طی دوران حاملگی ممکن است با آن دست و پنجه نرم کنند، بی خوابی است. بی خوابی در بارداری دلایل متفاوتی دارد و هر کدام به نوعی روی خانم‌های باردار تاثیر می‌گذارد، تا حدی که ممکن است باعث تغییرات خلق و خو و کم شدن تحملشان شود. اگر شما هم دچار این مشکل شده‌اید، آشنایی با دلایل بی خوابی باعث می‌شود بتوانید بهتر خودتان را مدیریت کنید. اینجا با سه مورد از مهم‌ترین دلایل بی‌خوابی در بارداری آشنا خواهید شد.
وضعیت نامناسب بدن موقع خواب
یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود خانم‌های باردار دچار بی‌خوابی شوند، داشتن باور اشتباه درباره طاق باز خوابیدن در بارداری است. بسیاری از خانم‌ها فکر می‌کنند اگر طاق باز یا روی شکم بخوابند، جنینشان را به خطر انداخته‌اند، در حالی که پزشکان معتقد هستند به جز در شرایط خاص، مادر می‌تواند طبق عادتش به راحتی بخوابد. در غیر این صورت به کمرش فشار مضاعف وارد کرده و باعث مشکلاتی مثل بی خوابی در بارداری یا بروز کمر درد خواهد شد. به همین دلیل بهتر است در صورتی که از فشار خون بالا یا مشکلات مربوط به جنین رنج نمی‌برید و پزشکتان هم مانعی نمی‌بیند، در وضعیت مورد علاقه‌تان بخوابید.
مشکلات مربوط به هضم غذا
یکی دیگر از مسائلی که در دوران بارداری باعث بروز بی‌خوابی و ناراحتی‌های ناشی از آن می‌شود، مشکلات مربوط به هضم غذا است. شاید برایتان جالب باشد بدانید سرعت شکسته شدن مولکول‌های غذا در دوران بارداری کم می‌شود و همین مسئله ممکن است منجر به سو هاضمه شود. سوزش سر معده، که بعضی اعتقاد دارند هم‌زمان با رویش موی جنین اتفاق می‌افتد و همچنین یبوست یکی دیگر از مشکلات این دوران است. اگر شما هم درگیر این موارد هستید، بهتر است با مشورت پزشکتان از خوراکی‌های حاوی فیبر استفاده کنید که باعث بهبود وضعیت گوارش می‌شود.
تکرر ادرار دردسر ساز
کار کلیه‌های زنان باردار به دلیل وجود جنین تقریبا دو برابر می‌شود. از طرف دیگر به خصوص در ماه‌های آخر بارداری، وزن جنین بیشتر شده و روی مثانه فشار می‌آورد. به همین دلیل هم نیاز مادران به دستشویی رفتن بیشتر می‌شود. به خصوص اگر فعالیت جنین در شب زیاد باشد، تکرر ادرار اتفاق افتاده و باعث بی‌خوابی مادران خواهد شد. برای اینکه این مسئله کمتر روی خوابتان تاثیر بگذارد، سعی کنید حتما قبل از خواب دستشویی بروید.
پاراگراف توضیحی:
مواردی مثل طاق باز خوابیدن در بارداری و تغییر عادت‌های خواب، تغییر وضعیت کلیه‌ها و همچنین سو هاضمه در بارداری ممکن است به تغییر الگوی خواب منجر شود. شناسایی این موارد و دانستن دلیلشان به زنان باردار کمک می‌کند وضعیت روحی بهتری داشته باشند و خوابشان را بهتر مدیریت کنند. اینجا با سه مورد از مهم‌ترین دلایل بی‌خوابی در بارداری آشنا خواهید شد.

http://www.banounews.ir/fa/News/181500/دلایل-بی‌خوابی-در-بارداری-چیست؟
بستن   چاپ