آریا بانو
دسر بار لیمویی
جمعه 31 شهريور 1396 - 10:49:09 AM
توتیا نیوز - دانستنی ها
بانو نیوز - طرز تهیه: فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود.
برای تهیه خمیر بار لیمویی ابتدا شکر ، نمک ، اسانس وانیل و رنده پوست لیمو ترش را داخل کاسه ای بریزید و خوب مخلوط کنید سپس کره یا روغن جامد ذوب شده سرد و آرد را اضافه کنید.
مواد را مخلوط کنید تا شبیه به خرده نان شود ، ته قالب مستطیل شکلی را کاغذ روغنی یا آلمینیوم بیندازید و خمیر را ته قالب پهن کنید ( برای این مقدار مواد قالب 20 سانتیمتر در 30 سانتیمتر مناسب است ).
با دست خوب خمیر را ته قالب فشرده کنید و با چنگال روی خمیر سوراخ هایی ایجاد کنید ( این کار برای جلوگیری از پف کردن خمیر لازم است ) سپس قالب را 10 دقیقه داخل فریزر قرار دهید تا خمیر خوب سرد شود.
قالب خمیر را از یخچال خارج کنید و داخل فری که از قبل روشن کرده اید و گرم شده است به مدت 20 – 30 دقیقه قرار دهید تا زمانی که برشته و طلایی شود ( در این فاصله کرم لیمویی را آماده کنید ).
برای تهیه کرم لیمویی ابتدا شکر ، آرد ، نمک و رنده پوست لیمو ترش را باهم مخلوط کنید سپس تخم مرغ ها را به نوبت اضافه کنید ، پس از اینکه مواد به خوبی مخلوط شدند آب لیمو ترش تازه را اضافه کنید.
پس از پخت خمیر لیمویی قالب را از فر خارج کنید و کرم لیمویی را روی آن بریزید ، مجدد قالب را داخل فر قرار دهید و حرارت را به 160 درجه سانتیگراد برسانید و 20 – 30 دقیقه دیگر بپزید.
پس از پخت ، بار لیمویی را از فر خارج کنید و 1 ساعت کناری قرار دهید تا خوب سرد شود سپس روی آن پودر قند بپاشید ، برش بزنید و سرو کنید.

http://www.banounews.ir/fa/News/18172/دسر-بار-لیمویی
بستن   چاپ