آریا بانو
توصیه‌هایی در باره بلعیدن باتری توسط کودک
سه شنبه 15 مرداد 1398 - 15:41:38
آریا بانو - سلامانه: یکی از مشکلاتی که در بخش اورژانس کودکان زیاد دیده می‌شود، بلعیدن باتری‌های سکه‌ای توسط آن‌هاست. به علت مواد شیمیایی و خطرناک موجود در باتری‌ها، وقتی کودکی باتری را می‌بلعد، لازم است ظرف کمتر از دو ساعت باتری از درون مری کودک خارج شود. در ادامه، پنج توصیه کلی به والدین درباره بلعیدن باتری را خواهید خواند.
1- باتری‌های معیوب یا باتری‌های قابل شارژ را آزادانه در دسترس کودکان قرار ندهید. اگر باتری قابل استفاده نیست، حتما آن را دور بیندازید.
2- وسایل الکترونیکی را که با باتری کار می‌کنند، به خوبی کنترل کنید و از بسته بودن درست محل قرارگیری باتری مطمئن شوید. از چسب‌های محکم برای بسته نگه داشتن در محل قرارگیری باتری استفاده کنید تا چنان چه دستگاه از دست کودک افتاد، در محل باتری به راحتی جدا نشود.
3- در حضور کودک از زبان یا دهان برای تست باتری استفاده نکنید.
4- اگر کودک باتری را بلعید، سریع او را به اورژانس انتقال دهید. در صورتی که متوجه مفقود شدن باتری شدید تا یافتن آن دست از جست‌وجو برندارید. باتری‌ها کوچک هستند و ممکن است علایمی در کودک ایجاد نکند. گاهی هم علایم از همان ابتدا بروز می‌کند، مثلا راه هوایی توسط باتری بلعیده شده مسدود می‌شود و کودک احساس خفگی می‌کند.
5- گاهی خانواده به اشتباه به کودک نوشابه یا آب می‌خورانند. دقت کنید در این مواقع تا رسیدن اورژانس اقدامی انجام ندهید.
منبع خبر:
روزنامه خراسان

http://www.banounews.ir/fa/News/181744/توصیه‌هایی-در-باره-بلعیدن-باتری-توسط-کودک
بستن   چاپ