آریا بانو
معضل «خودروهای شوتی» به شورای امنیت ملی کشیده شد
چهارشنبه 16 مرداد 1398 - 2:41:26 PM
آریا بانو -

فارس / فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت:در خصوص ته‌لنجی و خودروهای شوتی طرح پیشنهادی را به شورای امنیت ملی کشور برای تصویب و حل این مشکل ارایه داده‌ایم
سردار خلیل واعظی عصر امروز در نشست خبری «برداشت غیرمجاز قانونی» و «کلاهبرداری اینترنتی» را دو جرم مهم در فضای مجازی دانست و گفت: در این حوزه کشف جرایم اینترنتی 96 درصد بوده است.
وی در خصوص کشفیات موادمخدر بیان کرد: در سال جاری سه تن و 926 کیلوگرم مواد مخدر کشف شد که در این رابطه 6 باند عمده مواد مخدر در استان بوشهر متلاشی شده‌اند.
واعظی با بیان اینکه 38 درصد تصادفات منجر به فوت مربوط به موتورسیکلت‌ها است، تصریح کرد: با توجه به گرمای بالای هوای بوشهر، برخی رانندگان نمی‌توانند از کلاه ایمنی استفاده کنند.
فرمانده انتظامی استان بوشهر با بیان اینکه میزان کشف جرایم جنایی 105 درصد بوده است، بیان کرد: در سال جاری هیچ‌گونه جیب‌بری، آدم‌ربایی و سرقت از بانک گزارش نشده است.
وی از افزایش رضایتمندی مردم از عملکرد پلیس در استان بوشهر خبر داد و عنوان کرد: انتقادات از عملکرد پلیس که از طریق سامانه 197 گزارش می‌شود، 37 درصد کاهش داشته است.
واعظی از توقیف پنج هزار و 57 خودروی سبک شوتی در استان خبر داد و بیان کرد: در خصوص ته‌لنجی و خودروهای شوتی طرح پیشنهادی را به شورای امنیت ملی کشور برای تصویب و حل این مشکل ارایه داده‌ایم اما اینکه انتظار داشته باشیم نیروی انتظامی به تنهایی این مسئله را حل کند، ممکن نیست.
فرمانده انتظامی استان بوشهر با بیان اینکه ایست بازرسی‌های استان بویژه شهید صلاحی متصل به سامانه گمرک هستند، گفت: کالاهای موجود در خودروها باید با سامانه گمرک تطبیق داشته باشند.
واعظی با بیان اینکه 48 فقره جرایم اقتصادی در استان گزارش شده است، تصریح کرد: بیشترین میزان فساد اقتصادی در حوزه زمین‌خواری و فرار مالیاتی به ارزش 150 میلیارد تومان بوده است که در این ارتباط 66 نفر دستگیر شده‌اند.

http://www.banounews.ir/fa/News/182113/معضل-«خودروهای-شوتی»-به-شورای-امنیت-ملی-کشیده-شد
بستن   چاپ