آریا بانو
یاری: برخی از بیرون اتفاقات فوتسال را رقم می‌زنند
چهارشنبه 16 مرداد 1398 - 15:13:38
آریا بانو - سرمربی سابق تیم فوتسال بانوان نامی‌نو گفت: آقای طاهری اطمینان داد هر کسی که پایان فصل قصد ماندن در نامی نو نداشته باشد بدون هیچ مشکلی رضایت نامه‌اش را دریافت می‌کند.

برخی از بازیکنانی تیم فوتسال نامی نو اصفهان چون سارا شیربیگی به دنبال جدایی از این تیم هستند اما باشگاه در حرکتی عجیب شرط دادن رضایت نامه به سارا شیربیگی را پرداخت 50 میلیون تومان پول از طرف این بازیکن عنوان کرده است. این درحالی است که شیربیگی فصل گذشته قراردادی با مبلغ 50 میلیون تومان با نامی نو داشته و اکنون این تیم با قراردادن چنین مبلغی برای رضایت نامه عملا او را به سمت اجبار برای بازی در نامی‌نو یا خانه نشینی سوق می‌دهد. باشگاه معتقد است از آنجایی که قرارداد شیربیگی دو ساله است پس باید مبلغ 50 میلیون تومان برای رضایت نامه پرداخت شود در صورتی که در قرارداد بازیکنان برای سال دوم هیچ مبلغی نوشته نشده و قرار بر پیشنهاد مبلغ به صورت توافقی بوده است.
شهناز یاری، سرمربی سابق این تیم در مورد آنچه که در نامی نو رخ داده است به ایسنا گفت: ابتدای فصل با سپیدرود وارد لیگ شدیم اما این باشگاه تعهدات خود را انجام نداد و در نتیجه از هفته هفتم با نامی نو کار را ادامه دادیم. شرایطمان به گونه ای بود که نمی‌توانستیم برای نامی‌نو شرط بگذاریم و به همین دلیل مجبور شدیم شرایط این باشگاه را قبول کنیم. البته این توافق دو طرفه بود چون ما از بلاتکلیفی درآمدیم و آقای طاهری، مدیرعامل نامی نو هم ضرر نکرد و در اولین حضور در لیگ قهرمانی را به دست آورد.
او افزود: باشگاه نامی‌نو به فدراسیون اعلام کرد در صورتی سپیدرود را می‌پذیرد که همه بازیکنان و کادر فنی از 30 درصد مبلغ قرارداد خود بگذرند، یعنی هر کس هر رقمی بسته بود باید 30 درصدش را کسر می‌کرد؛ خیلی از این موضو ع ناراحت بودیم ولی چاره ای نداشتیم چون تیم منحل می‌شد، در نتیجه از آقای طاهری خواهش کردم در صورت قهرمانی 30 درصد قرارداد بازیکنان را به عنوان پاداش به ما بدهند. ابتدا قبول نمی‌کرد اما او را راضی کردیم و در قرارداد ثبت شد.
مدیرعامل قول داد رضایت نامه بازیکنان را بدهند
یاری در مورد ثبت قرارداد دو ساله بازیکنان با باشگاه نامی نو بیان کرد: ما هیچ کدام از این موضوع راضی نبودیم اما دیدیم قراردادها را دوساله نوشتند در نتیجه اعتراض کردیم که با این شرایط قبول نمی‌کنیم. آقای طاهری اطمینان داد هر کسی که پایان فصل قصد ماندن در نامی نو نداشته باشد بدون هیچ مشکلی رضایت نامه‌اش را دریافت می‌کند، حتی در قرارداد سال دوم نوشتیم توافقی و هیچ رقمی درج نشد.
او در این مورد افزود: در فوتبال و فوتسال بانوان رقم زیادی جابه‌جا نمی‌شود و خیلی از کارهایمان را دلی پیش می‌بریم. اگر قرار بر کار حرفه‌ای بود زیر بار نمی‌رفتیم. در ورزش بانوان که شاید 10 درصد از امکانات و شرایط هم حرفه‌ای نباشد، حالا در بحث قرارداد همه حرفه‌ای شده‌اند؟
نامی‌نو باید به تعهد اخلاقی خود عمل کند
یاری از طاهری خواست تا به تعهد خود در قبال بازیکنان این تیم عمل کند و گفت: هدفمان کمک به فوتبال و فوتسال بانوان است نه اینکه مانع و سنگی بر سر راه پیشرفت بازیکنان باشیم. مگر می شود بهترین گلزن لیگ و آسیا بازی نکند؟ آقای طاهری نسبت به ما تعهد دارد؛ همانگونه که ما تعهدمان را انجام دادیم وقتش رسیده که او هم به تعهد اخلاقی خود نسبت به تیم پایند باشد و قرارداد بازیکنانی که به دنبال جدایی هستند را بدهد.
او در مورد شرط 50 میلیونی نامی نو برای دادن رضایت نامه به سارا شیربیگی، بیان کرد: اولین بار است که چنین اتفاقی در ورزش بانوان می‌افتد. شیربیگی سال گذشته 50 میلیون تومان به صورت قطره چکانی گرفته و حالا باید همین 50 میلیون را در مقابل رضایت نامه به نامی نو بدهد. در ورزش بانوان هیچ تیمی برای جابه‌جایی پول پرداخت نمی‌کند و اگر هم بوده در حد دو یا سه میلیون تومان پرداخت شده است.
یاری به لزوم پایبندی به تعهدات اخلاقی اشاره و اظهار کرد: کاری به قرارداد کاغذی ندارم اما تعهد اخلاقی در ورزش خیلی اهمیت دارد و نباید جایگاهش را پایین بیاوریم، باید مثل مرد پای حرفمان بایستیم. آقای طاهری قول داد که بدون هیچ مشکلی رضایت نامه بازیکنان را بدهد و ما اعتماد کردیم، اکنون وقت آن رسیده که به تعهدش در قبال بازیکنانی مثل شیربیگی عمل کند.
هیچ چیز لیگ حرفه‌ای نیست
او در پاسخ به این سوال که آیا بازیکنان هم به دلیل عدم ثبت قرارداد حرفه ای در بروز چنین مشکلاتی مقصر هستند، گفت: اگر واقعا تمام سخت افزارها، نرم افزارها، امکانات، رفتار برگزاری مسابقات و سالن‌ها حرفه‌ای باشند، درست است اما وقتی که هیچ چیزمان سرجایش قرار ندارد این حرف منصفانه نیست.
سرمربی سابق تیم نامی نواصفهان در ادامه بیان کرد: نمی‌خواهیم جلوی رشد فوتبال را بگیریم اما با این اقدامات نسنجیده به فوتسال آسیب وارد می‌شود.
یاری در مورد دلیل جدایی خود از تیم نامی نو گفت: پیشنهادهایی داشتم اما از آنجایی که شرایط مد نظرم نبود، کار نکردم. جواب زحماتمان اینگونه داده شد و فکر می‌کنم برخی افراد از بیرون جریانات و اتفاق هایی را رقم می‌زنند که همین باعث شد کار نکنم.

http://www.banounews.ir/fa/News/182223/یاری--برخی-از-بیرون-اتفاقات-فوتسال-را-رقم-می‌زنند
بستن   چاپ