آریا بانو
فائزه هاشمی در نشست خبری مطالبه گری برای انتخاب وزیر زن مطرح کرد؛
کارنامه وزارت تنها وزیر زن بعد انقلاب درخشان و ماندگار است
چهارشنبه 16 مرداد 1398 - 15:36:00
ایرنا - زن و خانواده
آریا بانو - تهران - نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: در دولت احمدی نژاد شاهد حضور دکتر وحیدی دستجردی به عنوان یک وزیر زن در دولت بودیم که اتفاقا عملکرد او کارنامه درخشان و ماندگاری از حضور زنان در کابینه است، اما متاسفانه وجود سقف های شیشه ای و عدم باور بحث حضور زنان باعث شده است تا دیگر این مسئله تکرار نشود.

«فائزه هاشمی»، امروز سه شنبه در نشست خبری مطالبه گری برای انتخاب وزیر زن، گزینه زنان اصلاح‌طلب برای وزارت آموزش‌وپروش، که در دفتر نشر معارف انقلاب برگزار شد، اظهار داشت:مطالبه وزیر زن برای وزارت آموزش و پرورش به این علت است که احتمال معرفی سید جواد حسینی، سرپرست فعلی برای وزارت منتفی هست.
وی افزود: یکی از شاخص های توسعه یافتگی کشورها میزان فعالیت زنان در عرصه های مختلف است که پست‌های مدیریتی یکی از مهمترین آنهاست.
این فعال سیاسی افزود: هر چند در دولت احمدی نژاد شاهد حضور دکتر وحیدی دستجردی به عنوان یک وزیر زن در دولت بودیم که اتفاقا عملکرد او کارنامه درخشان و ماندگاری از حضور زنان در کابینه است، اما متاسفانه وجود سقف های شیشه ای و عدم باور به حضور زنان باعث شده است تا دیگر این مسئله تکرار نشود.
هاشمی با اشاره به بیانیه 175 نماینده مجلس دهم در ابتدای دولت دوازدهم مبنی بر لزوم معرفی وزیر زن گفت: برخی به زنان انتقاد می‌کنند که شما زنان وحدت و انسجام در معرفی گزینه ندارید. در حالی که به نظر ما همانطور که معرفی چند گزینه از میان مردان برای تصدی یک جایگاه امری طبیعی است، این امر در میان زنان هم طبیعی و نشانه پویایی است.
وی افزود: امروز که گزینه زنان اصلاح‌طلب برای وزارت آموزش و پرورش خانم فاطمه سعیدی هست، برخی تشکل‌های اصولگرا نیز گزینه خانم دیگری را برای این وزارتخانه معرفی کرده اند، که ما از این مسئله استقبال می کنیم.
هاشمی با اشاره به اتکای برخی افراد به مخالفت دین با مدیریت زنان گفت: در قرآن ما تمجید از دو پادشاه یا سلطان را داریم که یک ذوالقرنین است و دیگری بلقیس. این امر نشان دهنده تایید قرآن بر توان مدیریتی زنان و تشویق به آن است.
این فعال سیاسی اصلاح طلب، آموزش و پرورش را مجموعه ای دارای ماهیت زنانه توصیف کرد که زنان قطعا می‌توانند موفق تر از مردان در آن مدیریت کنند و افزود: حتی بسیاری از مردان هم به این مسئله معترف هستند که سلامت، انگیزه و مدیریت زنان در بسیاری از مواقع از مردان بهتر است.

http://www.banounews.ir/fa/News/182242/کارنامه-وزارت-تنها-وزیر-زن-بعد-انقلاب-درخشان-و-ماندگار-است
بستن   چاپ