آریا بانو
چه غذاهایی بخوریم تا موهای بلندتر و قوی‌تری داشته باشیم؟
پنجشنبه 17 مرداد 1398 - 12:46:34 PM
آریا بانو -

بهداشت نیوز / من بدون موهایم احساس درماندگی می کردم و در صدد راهی برای جبران این وضعیت بودم. برای همین؛ تصمیم گرفتم همه چیزهایی را که در آموزش تغذیه در مورد رشد موها آموخته بودم، به کار ببرم. علاوه بر این، من یک رژیم زیبایی را دنبال کردم که بر بهترین شیوه های رشد مو متمرکز بود و 9 ماه تمام آن را پیگیری کردم. نه تنها سرعت رشد موهایم را چندین سانتی متر افزایش دادم، بلکه ظاهر موهایم را از تمام جوانب؛ به ویژه سلامت موهایم، بهبود بخشیدم.
پوست سر
مرحله اول: پوست سر جنبه ای مهم در رشد مو است که اغلب نادیده گرفته می شود. تقویت و بدون التهاب نگه داشتن پوست سر یک موضوع کلیدی برای داشتن موهای سالم است. علاوه بر این، پوست زیر چندین دسته مو پنهان است؛ بنابراین خشک بودن و یا تحریک شدن پوست سر پوشیده است و خیلی در ظاهر مشخص نیست. اما پوست سر نیز به عناصری که شما بر روی آن قرار می دهید وابسته است، بنابراین توجه اصلی شما جلوگیری از شستشوی بیش از حد پوست سر است. باید بدانید دو تا سه بار شستشو در هفته کافی است که به حفظ سلامت پوست سر کمک می کند تا میکروبیوم و تارهای تولید سبوم طبیعی آن، دست نخورده بمانند.
مرحله دوم: هنگام خرید شامپو، نرم کننده مو و محصولات مخصوص آرایش مو، برچسب ها را به دقت بخوانید و مطمئن شوید که مواد تشکیل دهنده بدون مواد شیمیایی و بدون مواد معطر یا عطر ساخته شده اند. استفاده چنین شامپو هیی نقش مهمی درایجاد التهاب پوست سر دارد و این مواد سبوم بیش از حد تولید می کنند که منافذ پوست سر را می بندد و فولیکول مو را خفه می کنند.
پوست سر در زیر موها ناحیه ای ظریف و حساس است، با روش های زیر از این قسمت نگهداری کنید:
هر شب قبل از خواب، پوست سر را ماساژ بدهید تا سبب گردش خون و رشد مو شود.
چهار بار در هفته، استفاده از روغن ضروری تحریک کننده پوست سر که از 3 قاشق چایخوری روغن کرچک با 6 قطره روغن رزماری یا روغن نعناع تهیه شده را فراموش نکنید. با ماساژ آن را به پوست سر انتقال دهید. سر خود را با یک حوله گرم بپوشانید تا بخار آن در پوست سرتان جریان پیدا کند.
می توانید با با 5 دقیقه وقت گذاشتن و انجام یوگا این جریان را ارتقا دهید. ماساژ شامل: بالانس سر، خم شدن به جلو یا هر حالت دیگری که موجب افزایش جریان خون به پوست شود است.
پوست سر را با یک مالش نرم، هفته ای یکبار لایه برداری کنید. با افزودن پودر نارگیل ریز به شامپو خودتان یک لایه بردار بسازید. لایه برداری ضروری است، به خصوص اگر شما از محصولات سبک مو استفاده می کنید.
تنشی که در پیشانی شما نگه داشته می شود به پوست سر شما منتقل می شود، انجام برخی از روش های مدیتیشن برای رهایی از تنش کارساز است.
چه غذاهایی بخوریم تا موهای بلندتر و قوی‌تری د اشته باشیم؟
پروتئین
اگر میخواهید موهای شما قوی رشد کنند، به میزان کافی پروتئین بخورید. بدون استفاده از پروتئین های حیوانی این کار بسیار سخت است، اما اگر شما رژیم گیاه خواری را انتخاب کنید، شامل مقدار زیادی تخم مرغ و اسپورالین می شود. ثانیا، مقدار کافی از سبزیجات و غذاهای غنی شده را برای جلوگیری از التهاب پوست سر مصرف کنید. میکروبیوم را با سبزیجات خام و پخته شده (به خصوص کرفس و مارچوبه) تغذیه کنید.
مخمر آبجو
در سبزیجات خود، 1 قاشق غذا خوری مخمر آبجو را اضافه کنید . مخمر آبجو غنی از ویتامین B است که موجب تقویت موهای شما می شود.
ویتامین های پرینتال
برای دو ماه، رژیم غذایی خود را همراه با مکمل ویتامین غذایی پرینتال با کیفیت مطلوب مصرف کنید، قطعا باعث افزایش رشد مو و کیفیت مو خواهد شد.
تغذیه عاری از گندم و لبنیات
با کاهش محصولات لبنی (به ویژه پنیر) و گندم التهاب را در پوست سر کم کنید.
طب چینی
در طب چینی رشد مو مربوط به یک کبد و کلیه سالم است. گیاهی که به طور سنتی برای رشد مو تجویز شده است، او شو وو نامیده می شود. در طول برنامه، آن را به برنامه غذایی خود اضافه کنید. هر روز صبح با یک فنجان آب گرم، نصف لیمو و عصاره آفتابگردان شروع کنید، که موجب سم زدایی از کبد می شود.
برنامه های رژیمی را کنار بگذارید و غذاهای سالم مصرف کنید
هر گونه تغییر در رژیم غذایی یا مصرف کم پروتئین بدن را ضعیف می کند و موجب فشار بر فولیکول های مو می شود که می تواند باعث ریزش مو شود.

http://www.banounews.ir/fa/News/182291/چه-غذاهایی-بخوریم-تا-موهای-بلندتر-و-قوی‌تری-داشته-باشیم؟
بستن   چاپ