آریا بانو
کاشت سبزی در گلدان چگونه است؟
پنجشنبه 17 مرداد 1398 - 12:18:09
آریا بانو -
کاشت سبزی در گلدان چگونه است؟
٠
٠
ایده شات / در اینجا به شما طرز کاشت سبزی در گلدان و در خانه را به شما یاد می دهیم. بسیاری از افراد تمایل دارند که خودشان سبزی مصرفی خانواده را تهیه کنند خصوصا اگر حیاط یا بالکن داشته باشند. کاشت سبزی در خانه نیازمند نور آفتاب است.
چند نکته قبل از شروع کاشت سبزی
بهتر است گلدانی که برای کاشت سبزیتان انتخاب می کنید زیرش سوراخ داشته باشد تا آب زیادی خاک از زیر گلدان خارج شود. قبل از اینکه در گلدانتان خاک را بریزید یک لایه سنگ ریز زیرش بچینید. بهتر است از زیرگلدانی نیز استفاده کنید.
بهتر است از خاک میکس یا ارگانیک استفاده کنید.
سبزی ها به نور مناسب و کافی نیاز دارند بنابراین بهتر است کنار پنجره یا در بالکن و در فضای مطبوع باشد.
کاشت گشنیز
گشنیز هم خوش عطر و خوش طعم است و هم سرشار از ویتامین آ است به علاوه از بدن در برابر انواع سرطان محافظت می کند. روش کاشت گشنیز به این صورت است که گدان را پر از خاک کنید طوری که سه سانت از سرش خالی بماند سپس بذرها را روی خاک پرس کرده و آب دهید. در انتها گلدانتان را با کیسه پلاستیکی بپوشانید طوری که هوا نخورد. زمانی که جوانه ها را دیدید پلاستیک را بردارید. هر روز به گلدانتان آب دهید و گلدان را در جای پرنور بگذارید.
کاشت پیازچه
پیازچه نیز مطعلق به خانواده سیر و پیاز است. برای کاشت پیازچه به هیچ بذری نیاز ندارید فقط کافیست دسته پیازچه را از قسمت ریشه با کش ببنیدید و کل آن را داخل لیوان پرآبی بگذارید. هر روز آب لیوان را عوض کنید. پس از یک هفته جوانه ها معلوم می شوند. حالا زمان کاشتن است. بهتر است گلدان نسبتا عمیقی انتخاب کنید. مراقب باشید خاکش خشک نشود.
کاشت ریحان
بذر ریحان را بهتر است در گلدان پهن بکارید. ریحان به گرما و نور بیشتر نیاز دارد. خاک را ماهی یکبار با کود تقویت کنید. در گرما بهتر است هر روز به آن آب بدهید. و اگر هوا خنک تر بود یک روز در میان آبیاری را انجام دهید. در کاشت سبزیجات هرس کردن به پر بارتر شدن آن کمک می کند.
تره
تره سرشار از ویتامین آ و سی و نیز آنتی اکسیدان است. برای کاشت تره لازم است بذر آن را روی لایه نازک خاک بریزید. گلدان را در سایه قرار دهید و مراقب باشید خاک آن خشک نشود.
نعناع
نعناع علاوه بر عطر خوبی که دارد به گوارش غذا کمک می کند. شما می توانید گلدان عمیقی انتخاب کنید و بذر آن را در خاک بکارید و گلدان را در جای پر نور قرار دهید. سعی کنید روزانه به آن آب بدهید.

http://www.banounews.ir/fa/News/182332/کاشت-سبزی-در-گلدان-چگونه-است؟
بستن   چاپ