آریا بانو
دقیق ترین آزمایش در کدام آزمایشگاه انجام می شود؟
شنبه 1 مهر 1396 - 9:26:43 AM
نبض ما - سفره آرائی
بانو نیوز - زمانی که پزشک آزمایشی را توصیه می کند، نگران جواب آن هستید و از آن مهمتر معمولا به دنبال یک آزمایشگاه خوب می گردید، آزمایشگاهی که با تکنولوژی جدید آزمایش شما را دقیق بررسی کند.
نبض ما – حتما تا به حال واژه آزمایشگاه را به شیوه های مختلفی در قالب آزمایشگاه تشخیص طبی، پاتوبیولوژی، ژنتیک و پاتولوژی شنیده اید.
افراد با اینکه احتمالا بسیار زیاد با این مکانها در ارتباط بوده اند ولی فرق آنها را معمولا نمی دانند که در این مبحث قصد داریم به طور خلاصه به توضیح هریک و دامنه فعالیت های آنها بپردازیم.
آزمایش ازدواج
آزمایشگاه ژنتیک
در این مکان با استفاده از روش های مولکولی مثل PCR و انواع آن و کاریوتایپ به بررسی، تشخیص یا میزان احتمال بیماری ژنتیکی در نسل آینده خانواده می پردازند. این روشها، روشهایی بسیار دقیق و در عین حال گران قیمت می باشند.
به طور معمول مشاوره ژنتیک در کنار این آزمایشات هم انجام می شود به خصوص در موارد قبل از بارداری.
اختلال ژنتیکی
آزمایشگاه پاتوبیولوژی
برخی از این مراکز که پیشرفته می باشند و از نظر فضای آزمایشگاه و دستگاهها گسترده تر می باشند ممکن است آزمایشات تشخیص طبی و پاتولوژی را با هم داشته باشند که به آنها پاتوبیولوژی می گویند که مسلما در هر قسمت افراد متخصص مربوط به آن بخش در آن مشغول به فعالیت هستند.
آزمایشگاه تشخیص طبی
این مکان نیازمند مجوز وزارت بهداشت و درمان است. در این بخش روی نمونه های خون، ادرار، مدفوع ، خلط، زخم و امثال اینها ازمایش انجام می شود.
تست تستوسترون
شاید دوست داشته باشید
درباره آزمایش های ضروری قبل از ازدواج بدانید؟
کوتاه قد ها به این بیماریها مبتلا نمی شوند!
بخشهای آزمایشگاه تشخیص طبی شامل:
– هماتولوژی
– سرولوژی
– هورمون شناسی
– بیوشیمی، میکروب شناسی
– انگل شناسی و انالیز مایعات بدن نظیر ادرار است
افرادی که در این بخشها کار می کنند دارای مدرک علوم آزمایشگاهی یا میکروبیولوژی می باشند. آزمایشگاه پاتولوژی
کلمه پاتولوژی از دو بخش Patho و logy تشکیل شده وبه معنای آسیب شناسی است. به متخصصانی که در این آزمایشگاه کار می کنند پاتولوژیست می گویند.
– در این بخش هریک از بافتهای بدن یا مایعات می توانند از نظر میکروسکوپی مورد بررسی قرار گرفته و از نظر اختلالات ریخت شناسی و تغییرات ژنتیکی مورد بررسی قرار بگیرند و علل ایجاد آنها مورد بررسی قرار می گیرد.
آزمایش پاپ اسمیر
علم پاتولوژی خود شامل بخشهای گوناگون از جمله علت شناسی، ریخت شناسی، مکانیسم ایجاد و اهمیت آن از نظر بالینی می باشد.
تشخیص سرطان در آزمایشگاه پاتولوژی
در این مکان پس از تکه برداری از اعضا و بافتهای بدن طی فرایندی این نمونه ها تبدیل به نمونه های رنگ امیزی شده قابل بررسی زیر میکروسکوپ بر روی شیشه های نازکی به نام لام می گردد. این بخش بیشتر در تشخیص سرطان کاربرد دارد.
“آزمایشگاه پاتوبیولوژی دکتر مهرافزا” نیز به لطف ایزد و تلاش پرسنل جزو آزمایشگاههای پاتوبیولوژی بسیار پیشرفته در تهران است که سالهاست مشغول فعالیت می باشد و سعی بر این دارد تا هرچه بیشتر به جوابهای دقیق و تشخیص دقیق در راستای کمک به شهروندان گرامی بپردازد.

http://www.banounews.ir/fa/News/18250/دقیق-ترین-آزمایش-در-کدام-آزمایشگاه-انجام-می-شود؟
بستن   چاپ