آریا بانو
اشکال مختلف ابرها نشان دهنده چه چیزی می باشند؟
شنبه 19 مرداد 1398 - 11:18:25
آریا بانو -
اشکال مختلف ابرها نشان دهنده چه چیزی می باشند؟ 2
٩٢٠
٠
نمناک / در زمان های گذشته برای پیش بینی آب و هوا به دلیل نبود تکنولوژی ،از ابرها پیش بینی میکردند تا از بارش برف یا باران و حتی گرمی یا سردی آب و هوا مطلع شوند.کار آنها دشوار نبوده و آنها تنها باید تصویر ابرها را به یاد نگه می داشتند تا بتوانند شرایط جوی حاکم بر بالای سرشان را پیش بینی کنند و مطابق آن خودشان را آماده کنند.اشکال ابرها
ابرهای اسپیندریفت "Spindrift clouds"
ابرهای سیروس اغلب در ارتفاع 5 تا 14 کیلومتری سطح زمین قرار دارند که به پرهای کشیده شباهت زیادی دارند که حاوی برف می باشند. این ابرها باران زا نیستند و بنابراین نشان دهنده آب و هوای خوب اما همراه با هوای سرد می باشند.
اگر ابرهای سیروس ضخیم تر شده و به زمین نزدیک تر شوند دیگر ابرهای سیروس نیستند و در این لحظه به ابرهای "سیروکومولوس" تبدیل می شوند.شکل این ابرها شبیه به شکل پشم گوسفند به همراه تیکه های کوچک ابر می باشند.این ابرها نشان دهنده گرما شدیدی که تا مدتی کوتاهی دیگر با رعد و برق و باران تغییر خواهد یافت.
هنگامی که این ابرها پایین تر بیایند تبدیل به ابر های "سیرو استراتوس"می شوند.شکل ظاهری ابر سیرو استراتوس به ورقه های نازک که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند، شباهت دارند .این ابرها 12الی24 قبلاز بارش باران ظاهر می شوند و بنابراین این ابرها باران زا هستند.
ابرهای کومولوس "Cumulus clouds"
ابرهای کومولوس ،ابرهایی کوچک و جدا از هم می باشند که نشان دهنده وجود اب و هوای متعادل و خوب می باشد.اما در عین حال اگر این چنین ابرها را دیدید، شاد نباشید چرا که ممکن است مشکلاتی را در پی داشته باشد. ابرهای کومولوس ممکن است نشان دهنده بارش باران حتی همراه با رعد و برق باشد که حداکثر تا 8 ساعت آینده ظاهر خواهند شد.اما اگر ابرهای کومولوس کوچک باشند و یا اکر در طول شب ناپدید شوند ،می تواند نشان دهنده آب وهوای خوب و پایدار باشند.
شما شاید چنین ابرهایی را مشاهده کرده باشید که شبیه تکه های کوچک پشم در سراسر آسمان پخش شده اند. اگر چنین ابرهایی را که در تصویر هستند را در آسمان مشاهده نمایید می توانند نشان دهنده بارش باران که با رعد و برق شروع می شوند باشد.
ابرهای لایه ایی "Layered clouds"
ابرهای لایه ایی اغلب به رنگ خاکستری و به شکل توده ایی بزرگ در آسمان ظاهر می شوند .با این وجود این ابرها نازک هستند و با وجود توده ایی شکل بودنشان بارش باران از آنها بدور است چرا که این گونه از ابرها قبل از شروع آب و هوای خوب با دمای مناسب،در آسمان ظاهر خواهند شد.
ابرهای بارانی "Rainy clouds"
شاید از نظر شما نیز همه چیز این گونه روشن باشد :"زمانیکه ابرهای سیاه و تیره در بالای سرمان وجود داشته باشند،می توانند نشان دهنده بارش باران باشند".اما همیشه این گونه نیست و با توجه به رنگ ابرها،نتیجه متفاوت خواهد بود برای مثال:
ابرهای سیاه :
بارش باران به همراه باد شدید.
ابرهای قهوه ایی :
بارش باران به همراه باد باد شدید و طاقت فرسا.
ابرهای خاکستری :
ابرهای خاکستری نشان دهنده بارش باران ملایم امادر مدت زمان طولانی.

http://www.banounews.ir/fa/News/182556/اشکال-مختلف-ابرها-نشان-دهنده-چه-چیزی-می-باشند؟
بستن   چاپ