آریا بانو
ترین ها/ غیرعادی ترین روش ها برای کمپ زدن در طبیعت
شنبه 19 مرداد 1398 - 11:18:30
آریا بانو -
ترین ها/ غیرعادی ترین روش ها برای کمپ زدن در طبیعت
٥٤
٠
لست سکند / در نیمکره شمالی به میانه‌های تابستان رسیده‌ایم و بسیاری از افراد قصد دارند برای چادر زدن به فضاهای تفریحی عالی بروند. معمولاً از دیرباز مردم چادر و کیسه‌های خواب را با خود حمل می‌کردند و کنار رود یا در کوهستان‌ها نقطه‌ای مناسب پیدا می‌کردند تا چند روز استراحت کنند. بیشتر اوقات مردم با چند دانه سیب‌زمینی داخل آتش از غذایشان لذت می‌بردند، شیرینی مارشمِلو درست می‌کردند و یا داستان‌هایی طولانی برای یکدیگر تعریف می‌کردند.
اما افرادی هم هستند که دوست دارند کاری خاص‌تر و ماجراجویانه‌تر از چادر زدن معمولی انجام دهند، مانند چادر زدن به‌صورت تاب از شاخه درخت، آویزان شدن از یک سیم روی دره یا حتی چنبره زدن درون یک قوطی نوشابه! در ادامه درباره تعدادی از مکان‌های غیرعادی برای چادر زدن در سرتاسر جهان خواهید خواند.
در باواریا روی درخت بخوابید
آیا فکر «موجودات چندش‌آوری» که ممکن است شب روی زمین بخزند و وارد چادرتان شوند شما را آزار می‌دهد؟ خب احتمالاً چادر زدن کمی بالاتر از سطح زمین مشکل شما را حل کند. یک اردوگاه غیرعادی در کشور آلمان هست که برای این کار مناسب است و در این مکان چادر شما در میان سایه‌های مرتفع جنگل از شاخه یک درخت آویزان می‌شود.
به‌ عنوان بخشی از یک تجربه‌ی ماجراجویانه در Waldseilgarten Hollschlucht آلمان، به افراد آموزش داده می‌شود تا به‌طور ایمن از درخت بالا بروند تا بتوانند در عرض 45 دقیقه به تختخواب‌هایشان روی درخت‌ها برسند. با توجه به طول بالا رفتن تا تخت خواب و ارتفاع تخت روی درخت، افراد مجازند که تنها یک چراغ و یک کتاب با خود به همراه ببرند.
تصور کنید که صبح زود از خواب بلند می‌شوید و همراه با صدای پرندگان روی درخت تاب می‌خورید. حتی شاید در طول شب یک یا دو جغد روی شاخه شما و در همسایگی‌تان بخوابند. اگر تاب خوردن روی درخت برایتان دشوار است، حداقل از بالا مناظری دیدنی از این جنگل باواریایی را خواهید دید.
بهتر است برای این سفر ماجراجویانه با خود یک چراغ به همراه داشته باشید و پیش از خواب زیاد نوشیدنی ننوشید. پایین آمدن برای سرویس‌های بهداشتی بسیار طولانی و پردردسر خواهد بود.

در لانه پرندگان چادر بزنید
آیا دوست دارید در سفر تفریحی خود کمی پرندگان را تماشا کنید؟ در یکی از زمین‌های تفریحاتی کالیفرنیا این امکان فراهم‌شده است تا بتوانید در یک لانه بزرگ پرنده که از شاخه و چوب ساخته‌ شده است استراحت کنید.
تفرجگاه تریبونز (Treebones) در منطقه بیگ سور (Big Sur) ایالت کالیفرنیای آمریکا از معدود تفرجگاه‌های جهان است که می‌توانید در آن تجربه‌ای بی‌نظیر از خواب در یک لانه بزرگ پرنده را داشته باشید. پس از بالا رفتن از درخت و رسیدن به «لانه‌تان» برای شب‌نشینی، می‌توانید مانند یک پرنده بخوابید. البته ممکن است در طول شب با یک خفاش عجیب، یک راکون یا دیگر موجودات روبرو شوید.
می‌توانید در این لانه‌ها به‌ر احتی دراز بکشید و از روی شاخه ستاره‌ها را تماشا کنید، اما این لانه‌ها در برابر آب‌وهوای ناملایم عایق‌ بندی نشده‌اند. بنابراین بهتر است یک چادر با خود بیاورید و ابزار مناسب برای محافظت از خودتان در برابر آب‌وهوای نامساعد و باران را داشته باشید.

چادر زدن در کناره صخره‌ها
ظاهراً برخی افراد زمین سفت زیر پایشان را برای یک خواب راحت شبانه مناسب نمی‌دانند. استراحت به‌ صورت معلق از کناره‌ی یک صخره، چیزی است که اکنون میان عده‌ی بسیاری محبوبیت یافته است.
کوهنوردان و صخره‌نوردان از گذشته شروع به ساختن نشیمن‌گاه‌هایی کردند تا شب‌ها بتوانند روی آن‌ها استراحت کنند. این امر کم‌کم بین سایر مردم شایع شد و بعدها تعدادی از ارائه‌دهندگان خدمات تفریحی در جهان کوشیدند تا تجربه خوابیدن روی یک نشیمن‌گاه آویزان از کناره صخره را برای مشتریان خود فراهم کنند.
تصور کنید که در حال پایین آمدن از کناره یک صخره برای رسیدن به تخت‌خوابی باریک هستید و روی سطح دریا یا دره معلق مانده‌اید. در این صورت می‌توانید شب را در نشیمن‌گاه کنار صخره‌ای‌تان بگذرانید و از منظره زیبای آن نیز لذت ببرید. البته باید بدانید که تخت‌خواب شما باریک خواهد بود و شاید وزش باد آن را تاب بدهد.

نیام‌های درختی
در سرتاسر جهان طرفداران تجربه‌های تفریحی ماجراجویانه، نیام‌های آویزان از درخت را گزینه‌ی بسیار مناسب و جالبی می‌دانند. کسانی که برای تفریح به وِلز می‌آیند می‌توانند شب را در یک «بالن حبابی» بزرگ که از درخت‌ها آویزان شده است بگذرانند. این «چادرهای درختی» توپی از ترکیب هیبرید آلومینیوم و خاکستر بخار خالص ساخته‌ شده‌اند و با سیم‌های فلزی به چند درخت متصل می‌شوند.
این نیام‌های خوابِ گوی‌شکل نسبت به سایر استراحتگاه‌ها و چادرهای درختی ابزار راحتی بیشتری دارند. مانند یک تشک فوتون و یک گاز چوبی که شما را در طول شب سیر و گرم نگه می‌دارد. البته، از آنجایی‌که خود شما از شاخه‌ها بالا می‌روید و شب را با وزش نسیم روی نیام تاب می‌خورید، قطعاً دیگر موجودات جنگل نیز به چادرتان دسترسی دارند و ممکن است به شما سر بزنند.

بانوج روی یک سیم مرتفع
احتمالاً عجیب‌ترین و خطرناک‌ترین نوع تفریح خوابیدن به‌صورت معلق از یک سیم بالای دره باشد. گروهی از طناب بازهای ایتالیایی هر ساله برای تمرین بدل‌کاری گرد هم می‌آیند و روی طناب‌هایی با 5/2 سانتی‌متر پهنا از قله‌ای به قله‌ی دیگر حرکت می‌کنند. شب‌ها نیز بانوج‌هایشان را روی طناب‌ها باز می‌کنند و صدها متر بالاتر از کف دره می‌خوابند.
این بدل‌کارها مناظر بی‌نظیری از کوهستان‌های ایتالیا را تماشا خواهند کرد، البته به نظر می‌رسد که این نوع خوابیدن برای عامه مردم پرمخاطره باشد. بلند شدن از تخت خواب هنگام صبح نیز یک چالش بزرگ خواهد بود.

4- چادر زدن در غار در کشور ویتنام
افرادی که برای تفریح به ویتنام می‌روند می‌توانند شب را در بزرگ‌ترین غار جهان یعنی غار سون دونگ بمانند. در این ماجراجویی و تور که یک راهنما نیز برای آن در نظر گرفته‌ شده است، افراد 22 کیلومتر را از دل پارک ملی پونگ ناکه بَنگ پیاده‌روی می‌کنند. در این تجربه جالب باید در مسیر از رودها عبور کرد و از خفاش و مار گریخت.
غار سون دونگ 9 کیلومتر طول دارد و ارتفاع آن در مرتفع‌ترین قسمت‌ها 200 متر است. این غار آن‌قدر بزرگ است که سیستم اقلیمی خودش را دارد و باران و ابر و مه به‌ کرات در آن دیده می‌شود. افراد به‌سوی غارهای کوچک و بخش‌های آهکی غار هدایت می‌شوند تا به تفرجگاهی کنار یک ساحل زیرزمینی برسند. انواع میمون، خفاش و خفاش میوه‌خوار شب را مهمانتان خواهند بود.

3- استراحت و تفریح در آنتارکتیکا (قاره قطب جنوب)
بسیاری از افراد چادر زدن را یک تفریح تابستانی می‌دانند. اما چادر زدن در یخ نیز جذابیت گردشگری بسیاری برای مردم سراسر جهان پیدا کرده است. در نیمکره شمالی و بسیاری از کشورهایی که به مدار قطبی نزدیک‌اند، این فرصت برای افراد فراهم‌ شده است تا بتوانند در غارهای یخی، یخچال‌ها، روی یخ‌ها و میان خرس‌ها و غیره چادر بزنند. در نیم‌کره جنوبی نیز برخی از شرکت‌های تور قطب جنوب فرصتی را فراهم می‌کنند تا مردم بتوانند آنچه را کاوشگران این قاره نیز دیده‌اند، تجربه کنند.
تنها تعداد کمی از افرادی که با کشتی‌های تفریحی به قطب جنوب می‌روند به ساحل برده می‌شوند تا بتوانند شب را به تماشای ستاره‌های قطب جنوب سرگرم شوند. پس‌ از آنکه گودالی در زمین برای خوابیدن کَندید، می‌توانید با کیسه‌خوابتان و یک کمپ موقت که از شما در برابر باد یخ محافظت می‌کنند، شب خنکی را سپری کنید.
اگر فکر می‌کنید که خوابیدن روی یخ خیلی هم فکر بدی نیست، باید بدانید که اجازه خوردن یا نوشیدن چیزی را در ساحل ندارید و در مواقع ضروری فقط می‌توانید از توالت یک‌بارمصرف استفاده کنید.

2- چادر زدن در صحرای بزرگ آفریقا
برای تجربه انزوای مطلق می‌توانید استراحتگاهی دورافتاده میان تپه‌های صحرای بزرگ آفریقا را امتحان کنید؛ البته باید تحمل طوفان‌های شن، باد و سوسک‌های شبانه را داشته باشید. تعدادی از شرکت‌های تور در الجزیره و مراکش سیاحت‌هایی را برگزار می‌کنند و شما را با یک وسیله نقلیه چهارچرخ، درشکه‌ی یک اسبه و کاروان شترهای آهسته رو به سبک فیلم لورنس عربستان به استراحتگاهتان می‌برند.
بهتر است این سفر را به همراه یک راهنمای تور باتجربه انجام دهید تا در میان تپه‌های شنی راه خود را گم نکنید. می‌توانید چادر ساده‌ای را انتخاب کنید که تشک سبکی در آن قرار گرفته است یا می‌توانید مکان لوکس و «باشکوهی» را برای اقامت انتخاب کنید که یک‌ تختخواب و دوش حمام دارد. افراد شام خود را دور آتش و روی بالشت‌هایشان صرف می‌کنند.

1- چادر زدن به سبک قایق
طرفداران قایق‌سواری مدت‌هاست که روی قایق خود با رعایت ایمنی می‌خوابند و از اثر آرام‌بخش موج‌ها لذت می‌برند. البته محبوبیت رو‌به‌رشد «چادرهای شناور» و «چادر زدن قایقی» ایده سپری کردن شب روی آب را بیشتر عملی می‌سازد. در بلژیک، طرفداران قایق‌های الواری می‌توانند در یک قایق مسطح چوبی 12 مترمربعی شب را چادر بزنند. این قایق مسطح چیزی بیش از یک چادر شناور است و هنگامی‌ که شما میان نی‌ها در شب شناور هستید کمی شما را ایمن نگه می‌دارد. به‌تازگی یک شرکت آمریکایی یک قایق مسطح بادی با یک چادر همراه ساخته است که افراد به‌وسیله‌ی آن می‌توانند روی هر دریاچه‌ای چادر بزنند و هزینه‌ی سنگین‌تر قایق‌های معمولی را نیز پرداخت نکنند.


http://www.banounews.ir/fa/News/182562/ترین-ها--غیرعادی-ترین-روش-ها-برای-کمپ-زدن-در-طبیعت
بستن   چاپ