آریا بانو
رئیس کمیته امداد خبر داد
ایجاد 170 هزار شغل برای مددجویان کمیته امداد تا پایان امسال
شنبه 19 مرداد 1398 - 11:42:46
آریا بانو - رئیس کمیته امداد با اشاره به ایجاد 22 هزار شغل برای مددجویان در چهار ماهه نخست سال جاری، گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده، امسال 170 هزار فرصت شغلی برای مددجویان این نهاد ایجاد می‌شود.

به گزارش ایسنا سیدمرتضی بختیاری در همایش تجلیل از 500 کارآفرین برتر کمیته امداد و آئین افتتاح 2500 پروژه عمرانی و اشتغال مددجویان خراسان رضوی که در مشهد برگزار شد، با تاکید بر اهمیت برنامه‌های اشتغال و توانمندسازی مددجویان اظهارکرد: بر اساس برنامه ششم امداد، سالانه باید 70 هزار اشتغال برای مددجویان ایجاد شود و به همین منظور امسال 3500 میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال مددجویان پیش‌بینی شده است.
وی با بیان اینکه سال گذشته 148 هزار شغل برای مددجویان ایجاد شد، گفت: در چهار ماهه نخست امسال نیز 22 هزار شغل برای خانواده‌های تحت حمایت ایجاد شده است.
بختیاری افزود: از سال 74 تا سال 97 بیش از 700 هزار خانواده در نتیجه اشتغال و توانمندسازی، از حمایت کمیته امداد خارج شده‌اند و این نشان می‌دهد تمرکز در ایجاد اشتغال چه اندازه مهم است.
رئیس کمیته امداد در ادامه اظهار کرد: از سال 95 تا 97 به برکت اشتغال ایجاد شده برای مددجویان، معادل 12 هزار و 200 میلیارد تومان درآمد برای خانواده‌های تحت حمایت و مجریان طرح‌های اشتغال کمیته امداد حاصل شده است.
بختیاری با تاکید بر اینکه توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات برای خانواده‌های تحت حمایت با رعایت تکریم آنان از وظایف اصلی کمیته امداد است، خاطرنشان کرد: در ایجاد اشتغال باید وضعیت جغرافیایی و ظرفیت‌های هر منطقه در نظر بگیریم تا بر اساس آن مدل‌های نوین اشتغال را پیاده کنیم.
رئیس کمیته امداد با اشاره به برگزاری نشست‌های تخصصی اشتغال با گروه‌های دانش‌بنیان گفت: برنامه‌های زیادی با استفاده از مدل‌های جدید اشتغال در دستور کار داریم و پیگیر برای عملیاتی کردن این برنامه‌ها هستیم.
به گزارش سایت خبری کمیته امداد، وی با بیان اینکه در کنار برنامه‌های اشتغال در حوزه توانمندسازی، در حوزه مسکن نیز اقدامات خوبی در حال انجام است،اظهارکرد:تلاش کارآفرینان در ایجاد اشتغال برای اقشار محروم بسیار ارزشمند است.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/182795/ایجاد-170-هزار-شغل-برای-مددجویان-کمیته-امداد-تا-پایان-امسال
بستن   چاپ