آریا بانو
"بوی تلخ گلاب" روایتی از بمب‌گذاری حرم امام‌ رضا (ع) / رمان جدیدی از پوریا اسدی به زودی منتشر می‌شود
يکشنبه 20 مرداد 1398 - 07:58:41
آریا بانو - رمان "بوی تلخ گلاب" نوشته پوریا اسدی به زودی روانه بازار کتاب خواهد شد.


سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین، پوریا اسدی نویسنده، درباره این کتاب به هنرآنلاین گفت: رمان "بوی تلخ گلاب" روایت و داستان بمب‌گذاری حرم امام‌ رضا(ع) در ظهر عاشورا سال 1373 است که قرار بوده بسیاری از عزاداران حسینی در این اتفاق شهید شوند.
او با این توضیح که رمان "بوی تلخ گلاب" جنبه و نگاه شعاری ندارد، افزود: این حادثه دردناک از موضوعاتی بود که نسبت به آن دغدغه ذهنی داشتم تا این که تصمیم گرفتم در قالب داستان به آن بپردازم. برای نوشتن فقط اصل اتفاق را مدنظر قرار داده‌ام و کلیت آن دراماتیزه شده و حالت نمایشی دارد.
اسدی فضای این داستان را تصویری دانست و ادامه داد: قصه از زبان فردی که مسئول کشیدن ضامن بمب در حرم امام رضا(ع) است روایت می‌شود. او از تهران به همراه خانواده به مشهد می‌رود تا بمب را منفجر کند. وقتی تصمیم می‌گیرد ضامن را بکشد متوجه می‌شود خانواده‌اش در حرم هستند و به درگاه امام رضا (ع) التماس می‌کند تا خانواده‌اش نجات پیدا کنند و بی‌اعتقادی او در لحظه‌ای به صفر می‌رسد.
او با این توضیح که مخاطب به راحتی می‌تواند فضای بین این تعلیق و فشار روحی را درک کند و متوجه شود، اظهار داشت: در این داستان رئال، کشمکش بین عشق و نفرت به تصویر کشیده می‌شود. کل قصه به آن سه دقیقه بین کشیدن ضامن و التماس برای نجات همسر و فرزند برمی‌گردد. علاقه داشتم این تلاقی بین عشق و نفرت را به تصویر بکشم.
به گفته اسدی، کتاب "بوی تلخ گلاب" به زودی توسط انتشارات هفتان روانه بازار کتاب می‌شود.
اسدی این روزها مشغول نگارش قصه جدیدی با عنوان "زندگی مگسی" است.
پوریا اسدی دکترای تیپولوژی با گرایش مطالعات شخصیت از دانشگاه بلاروس است. او عضو اساتید بین‌المللی دانشگاه آمستردام هلند است و در دانشگاه صدا سیما، خبر و سوره نیز تدریس دارد. رمان "قصه بی‌تا"، کتاب "بی‌نقاب" بررسی رابطه بدن و چهره که به مباحث روان‌شناسی می‌پردازد، "با تو دیگر تنها نیستم: بررسی تطبیقی انسان و تنهایی" از دیدگاه نهج‌البلاغه و قرآن و کتاب "دوستم عزرائیل" بررسی تطبیق مرگ در ادیان الهی از آثار انتشار یافته اسدی محسوب می‌شوند.

http://www.banounews.ir/fa/News/182836/"بوی-تلخ-گلاب"-روایتی-از-بمب‌گذاری-حرم-امام‌-رضا-(ع)---رمان-جدیدی-از-پوریا-اسدی-به-زودی-منتشر-می‌شود
بستن   چاپ