آریا بانو
میز اردور/ با لوبیا سبز ترشی منحصر به فرد درست کنید
يکشنبه 20 مرداد 1398 - 08:02:35
آریا بانو -
میز اردور/ با لوبیا سبز ترشی منحصر به فرد درست کنید
k ٢.٦
٥
ایران کوک / یکی از ترشی های جدید و خوشمزه ایرانی ترشی لوبیا سبز است. شاید با نام این ترشی آشنا نباشید اما توصیه ما به شما این است که اگر به دنبال طرز تهیه ترشی خوشمزه هستید، حتما این ترشی را امتحان کنید. با طرز تهیه ترشی لوبیا سبز خیلی خوشمزه طعم جدید ترشی را تجربه خواهید کرد. این ترشی خوشمزه از ترشی های شمالی است که می توان سراغ آن را از بازارهای شمال گرفت. طرز تهیه این ترشی بسیار آسان است و می توانید با تهیه آن از این ترشی خوشمزه کنار غذای خود استفاده کنید. اما ابتدا بد نیست کمی با خواص لوبیا سبز نیز آشنا شوید. برخلاف تصور برخی افراد، لوبیا در دسته ی سبزیجات قرار نمی گیرد و از خانواده ی حبوبات محسوب می شود. لوبیاسبز سرشار از مواد معدنی از جمله پتاسیم، آهن، کلسیم، نیاسین، فسفر، منیزیم، آهن و فولات، و ویتامین هایی از جمله ویتامینویتامین C و ویتامین B1 می باشد. با توجه به ارزش غذایی لوبیا سبز می توان به فواید آن از جمله برای کاهش فشار خون، جلوگیری از سرطان روده، بهبود زخم های گوارشی، کاهش حملات میگرن، رفع گرفتگی عروق و جلوگیری از تخریب سلول های مرده اشاره کرد. باتوجه به موارد ذکر شده و خواص لوبیا سبز افزودن آن به رژیم غذایی توصیه شده و می توان آن را جایگزین گوشت کرد. اگر نگران چاقی خود هستید، بدانید لوبیاسبز هیچ گونه چربی نداشته و کالری آن تنها 30 گرم است. پس فرصت را از دست ندهید و برای طرز تهیه این ترشی خوشمزه با آخرین خبر همراه شوید.
چی لازم دارم:
لوبیا سبز 450 گرم
نمک 5 قاشق غذاخوری
سیر خرد شده 3 حبه
فلفل‌ سیاه 2 قاشق غذاخوری
فلفل قرمز خرد شده 1/4 قاشق غذاخوری
سرکه 1/5 پیمانه
شکر 3 قاشق غذاخوری
شوید 1 پیمانه
چه جوری درست میشه:
1- ابتدا یک قاشق نمک را در 3 لیتر آب بجوشانید.
2- لوبیاسبزها را که از قبل یک اندازه به اندازه ی ظرف ترشی بریده اید به آب در حال جوش اضافه کنید و به مدت یک دقیقه بجوشانید.
3- لوبیا سبزها را آبکش کرده و در آب سرد قرار دهید و بعد از خنک شدن مجدداً آبکش کنید.
4- فلفل سیاه، فلفل قرمز و سیر را ته ظرف ترشی بیندازید و بعد لوبیاهای آبکش شده را به صورت عمودی داخل ظرف بچینید.
5- در قابلمه آب، سرکه، شکر و سه قاشق نمک را روی حرارت قرار داده و شوید را در حالی که در دستمال پیچیده اید داخل قابلمه قرار دهید تا به مدت 10 دقیقه بجوشد. سپس دستمال را از قابلمه بیرون آورده و بعد از 5 دقیقه دیگر شعله را خاموش کنید.
6- بعد از خنک شدن آب و سرکه آن را روی لوبیاسبز بریزید، در ظرف ترشی را ببندید.
7- این ترشی را می توانید بعد از هفت روز نگهداری در یخچال نوش جان کنید.
نکات کلیدی طرز تهیه ترشی لوبیاسبز
– می توانید بسته به سلیقه انواع ترشی لوبیا سبز درست کنید. از جمله انواع آن می توان به ترشی لوبیاسبز با هویج، ترشی لوبیا سبز با گوجه فرنگی و یا با رب گوجه فرنگی اشاره کرد. همچنین افزودن گل کلم به این ترشی می توانید نوعی ترشی گل کلم درست کنید.
– برای طرز تهیه ترشی لوبیاسبز با گوجه فرنگی می توانید به دلخواه گوجه گیلاسی یا گوجه های کوچک را به ترشی اضافه کنید. دقت کنید که چیدن گوجه در ظرف ترشی را همزمان با چیدن لوبیا ها انجام دهید.
– هنگام اضافه کردن گوجه به ترشی روی هر گوجه چند سوراخ ایجاد کنید تا طعم خود را به ترشی بدهد و خود نیز طعم ترشی بگیرد.
– خوردن این ترشی برای افراد مبتلا به اختلالات کیسه صفرا، بیماران کلیوی، خردسالان و بیماران مبتلا به زخم معده توصیه نمی شود.
– ترشی لوبیا سبز نفاخ است. بدین منظور می توانید کمی زیره به ترشی اضافه کنید.
– می توانید به جای ترشی لوبیا سبز درسته، لوبیاها را خرد کرده و ترشی کنید.

http://www.banounews.ir/fa/News/182936/میز-اردور--با-لوبیا-سبز-ترشی-منحصر-به-فرد-درست-کنید
بستن   چاپ