آریا بانو
قبل از دوستی با همکار خود به این نکات توجه کنید!
يکشنبه 20 مرداد 1398 - 08:04:03
آریا بانو -
قبل از دوستی با همکار خود به این نکات توجه کنید!
٨٥٧
٠
روزیاتو / اغلب مردم دوستی‌های محیط کار را بد و نادرست می‌دانند زیرا تبعات منفی متعددی به دنبال دارد. مثلا تصور کنید شب قبل با شریک عاطفی خود بحث کرده‌اید و روز بعد در شرکت مجبورید با او عادی رفتار کنید تا بقیه متوجه این امر نشوند.
یا اگر انسان حسودی باشید ممکن است با دیدن گفت‌وگوی صمیمی شریک عاطفی خود با همکار دیگر (از جنس مخالف) برافروخته و عصبی شوید. یا حتی رابطه‌ عاشقانه شما تمام شود و آن وقت شرایطی پیش می‌آید که یا شما یا او باید از شرکت استعفا دهد.
آیا این مشکلات ارزش این را دارد که شریک عاطفی خود را از بین همکاران انتخاب کنید؟
در نتیجه تحقیقات موسسه CareerBuilder در کشور آمریکا مشخص شد حدود 40 درصد از کارمندان این امر را بلامانع اعلام کردند و اعتقاد داشتند این روابط می‌تواند حتی به ازدواج هم ختم شود. بر اساس این گزارش، 31 درصد از دوستی‌های محل کار به ازدواج ختم شده بود.
با این تفاسیر می‌توان گفت این امر چندان هم ناپسند نیست؛ اما اگر با رعایت برخی اصول صورت بگیرد. در غیر این صورت توصیه می‌کنیم در مکان‌های دیگر غیر از محل کار دنبال عشق و دوستی باشید
در زیر 4 مساله را یادآوری کرده‌ایم که با رعایت آنها می‌توانید مطمئن شوید رابطه دوستی شما با همکارتان به قیمت از دست دادن شغلتان تمام نخواهد شد.
از رابطه برقرار کردن با فرد اشتباهی بپرهیزید
بر اساس آماری که موسسه CareerBuilder اعلام کرده، 24 درصد از رابطه‌های عاطفی درون سازمانی با فردی صورت می‌گیرد که در جایگاه بالاتر یا مدیریتی قرار دارد.
یک کارشناس ارشد توسعه آموزش‌های حرفه‌ای در این رابطه گفته سعی کنید به هیچ وجه با مدیر یا کسی که مستقیما گزارش کار خود را به او می‌دهید وارد رابطه عاطفی نشوید.
اگر شما مدیر هستید باید استانداردهای بالایی داشته باشید. وقتی با زیردست خود وارد رابطه بشوید، خواسته یا ناخواسته رفتارتان مغرضانه و جهت‌دار خواهد شد.
دوست شدن با همکارانی که در سطح خودتان هستند تا حدی قابل قبول است – البته با فرض اینکه آنها مجرد هستند و به فرد دیگری تعهد ندارند.
شاید بد نباشد بدانید بر اساس آمار موسسه موردبحث، 20 درصد افراد اعتراف کرده‌اند که در محل کار با کسی در ارتباط بوده‌اند که متاهل بوده است!
شاید تصور کنید این مساله به ساعات حضور افراد در شرکت مربوط است. در رابطه‌هایی که در دفتر صورت می‌گیرد کارمندان هر روز از 9 صبح تا 5 بعدازظهر با هم در ارتباط هستند و این زمان طولانی می‌تواند حس صمیمیت و نزدیکی بین افراد به وجود بیاورد.
اما باید بدانید رابطه داشتن با کسی که متاهل است پیامدی جز تخریب شخصیت و وجهه اجتماعی شما بدنبال ندارد. اگر کسی متوجه این امر بشود، آبروی شما می‌رود و دیگر کسی نگاه درستی به شما نخواهد داشت.
هیچ وقت سعی نکنید که با همکار متاهل خود وارد رابطه بشوید.
قبل از هر اقدامی اول از قوانین شرکت خود در این مورد مطلع شوید
برخی کمپانی‌ها قوانین سختی در مورد ارتباط همکاران با هم دارند و شما باید از این محدودیت‌ها مطلع باشید.
با اینکه گاهی می‌توان این قوانین را تغییر داد اما بعضی از شرکت‌ها علاقه‌ای ندارند زوج‌ها را استخدام کنند.
بعلاوه، ممکن است این رابطه خیلی جدی شود و آن وقت است که مجبور می‌شوید بین کار و عشقتان یکی را انتخاب کنید. بدون شک این کار بسیار سختی است. بر اساس آمار رسمی منتشر شده توسط CareerBuilder بیشتر افراد (57 درصد) در چنین وضعیتی ترجیح می‌دهند شغل خود را انتخاب کنند. اما 43 درصد بقیه عشق را به شغل خود ترجیح دادند.
آیا می‌دانید که شرکت شما محدودیتی برای ارتباط‌های عاطفی گذاشته یا خیر؟
همیشه بدترین اتفاق ممکن را در نظر بگیرید
قبل از دوستی با همکار خود به این 4 نکته توجه داشته باشید
تقریبا 7 درصد از افرادی که در آزمایشات CareerBuilder شرکت کرده بودند اعلام کردند مجبور بودند پس از جدایی از همکارشان، از شغل خود استعفا دهند. به همین خاطر توصیه می‌کنیم قبل از برقراری ارتباط با همکار به عواقب بد آن هم فکر کنید.
اول از همه باید از خود بپرسید که تا چه اندازه فرد موردعلاقه‌تان را می‌شناسید. اگر مسایل آن طور که شما می‌خواهید پیش نرود آیا می‌تونید تحمل کنید یک نفر در مورد زندگی شخصی و خصوصی شما شایعه‌پراکنی کند؟ یا بعد از مطرح شدن رابطه شما در میان دیگر همکران آیا واقعا توانایی توضیح دادن آن را به مدیر خود دارید؟
همچنین به این توجه داشته باشید که پس از خاتمه یافتن رابطه آیا می‌توانید همچنان همچنان با او کار کنید؟ یا توانایی این را دارید که هر روز او را ببینید و همزمان هم سعی در فراموش کردنش داشته باشید؟
به همین خاطر اول از همه بهتر این است که با همکار خود وارد رابطه عاطفی نشوید. اگر هم می‌خواهید این کار را بکنید حداقل سعی کنید با فردی در بخش‌های دیگر شرکت آشنا شوید تا دردسرهای بالا را نداشته باشید.
یادتان باشد در طول ساعات کاری، کار اولویت دارد نه دوستی و عشق و عاشقی
اگر تصمیم دارید با همکار خود دوست شوید حتما قبل از آن قوانینی برای خود تعیین کنید. حتما مشخص کنید که چه زمانی و در چه ساعاتی می‌توانید دوستانه رفتار کنید.
این را بدانید تا قبل از علنی شدن دوستی شما، بقیه توجهی به حرف‌ها و کارهای مشترک شما ندارند. اما به محض اینکه بقیه همکاران این مساله را متوجه شوند، همه کارهایتان زیر ذره‌بین بقیه خواهد رفت. به همین خاطر بسیار مهم است که در محل کار اولویت خود را روی کار و پروژه‌ها بگذارید و رابطه دوستی و عاطفی را به فراموشی بسپارید.
اعتبار و احترام خود را با رعایت اصول حفظ کنید.
قبل از دوست شدن با همکار خود حتما سوالات زیر را از خود بپرسید و مطمئن شوید که این رابطه فقط یک عادت در نتیجه‌ی چندین ساعت کار کردن با هم نیست:
چرا می‌خواهید عشق و شغل خود را با هم یکی کنید؟
آیا هر دو شما مجرد هستید یا یکی از طرفین نامزد یا همسر دارد؟
آیا هر دو شما مایل به آغاز یک رابطه عاطفی جدید هستید؟
آیا هر دو در یک جایگاه قرار دارید یا یکی از شما مدیر آن یکی است؟
آیا هر دو می‌دانید که چگونه باید در شرکت رفتار کنید که رابطه شما برای دیگران سوال و تعجبی ایجاد نکند؟
اگر با هم به تفاهم نرسید، نتیجه این رابطه به کجا خواهد رسید؟
آیا رابطه خود را علنی می‌کنید؟ اگر بله به چه کسانی؟
می‌دانید این دوستی در کارکرد و بازدهی شما چه تاثیری دارد؟

http://www.banounews.ir/fa/News/182975/قبل-از-دوستی-با-همکار-خود-به-این-نکات-توجه-کنید!
بستن   چاپ