آریا بانو
پزشکیان: استفاده از رحم اجاره‌ای منع قانونی ندارد
يکشنبه 20 مرداد 1398 - 08:05:59
آریا بانو -
پزشکیان: استفاده از رحم اجاره‌ای منع قانونی ندارد
k ٦.١
٠
ایسنا / نائب رییس مجلس گفت: روند اهداء تخمک و جنین و استفاده از رحم اجاره‌ای، منع قانونی ندارد و باید مشکلات شرعی این روش‌ها برطرف شود، انجام چنین کارهایی مانند پیوند کلیه نیازی به تصویب قانون نداشته و پس از حل مشکلات شرعی صرفا با کسب مجوز می‌توان اقدام کرد.
نائب رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تا زمانی که به مفهوم مشترکی نرسیده و قبول نکنیم که اجرای قانون غلط بهتر از بی قانونی و هرج و مرج است، مشکلاتمان حل نمی‌شوند.
مسعود پزشکیان با حضور در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی استان آذربایجان شرقی ضمن تبریک سالروز تاسیس این نهاد انقلابی و روز خبرنگار اظهار کرد: روند اهداء تخمک و جنین و استفاده از رحم اجاره‌ای، منع قانونی ندارد و باید مشکلات شرعی این روش‌ها برطرف شود، انجام چنین کارهایی مانند پیوند کلیه نیازی به تصویب قانون نداشته و پس از حل مشکلات شرعی صرفا با کسب مجوز می‌توان اقدام کرد.
وی در خصوص عدم حمایت و پوشش بیمه‌ای از درمان ناباروری گفت: چندین سال قبل هم معتقد بودم که با این روندی که وزارت بهداشت و درمان در پیش گرفته است، به مشکل برمی‌خوریم. نائب رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اجرای طرح تحول سلامت نیازمند بازنگری است.
وی با اشاره به برخی اقدامات از سوی بیمه خدمات درمانی اظهار کرد: بیمه خدمات درمانی بازی درآورده و اقدام به سهمیه بندی کرده است، درحالیکه پوشش بیمه‌ای هم نیازمند علم و مدیریت است.
پزشکیان تاکید کرد: سیاست وزارت بهداشت در رابطه با درمان نیازمند اصلاح است و تمام تحقیقات علمی هم این را می‌گویند.
وی در ادامه گفت: تصورم این است که در رابطه با مرکز درمان ناباروی جهاد دانشگاهی بتوان به طریقی به اقشار نیازمند کمک کرد و بین دارا و ندار فرق قائل شد.
وی خاطرنشان کرد: مشکل کشور ما این است که هر فرد متخصصی احساس می‎کند که می‌تواند در تمامی حوزه‌ها کارشناسی کند و نظر دهد، در حالیکه هر چیزی تخصص و علم خود را لازم دارد.
پزشکیان متذکر شد: اگر وزارتخانه مدیریت کند، حتما می‌توانیم به کسانی که مشکل دارند، کمک کنیم. برای حل مشکل باید به درستی طرح مساله کنیم.
وی همچنین با اشاره به روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران باید خبر درست را در زمان و مکان درست و بی کم و کاست مخابره کرده و نباید اجازه دهند عده‌ای نااهل باعث شوند شأن خبرنگار و خبر زیر سوال برود.
وی اضافه کرد: گاهی اصل مطلب و خبر، زیر و رو می‌شود، مخابره و اطلاع رسانی درست، بسیار ارزشمند و هزینه‌بر است.

http://www.banounews.ir/fa/News/182999/پزشکیان--استفاده-از-رحم-اجاره‌ای-منع-قانونی-ندارد
بستن   چاپ