آریا بانو
شیراز به شبکه شهرهای یادگیرنده یونسکو پیوست
يکشنبه 20 مرداد 1398 - 08:11:13
آریا بانو -
شیراز به شبکه شهرهای یادگیرنده یونسکو پیوست
٨٠٧
٠
ایسنا / طی مراسمی با حضور وزیر علوم و دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران، گواهی پیوستن شیراز به شبکه شهرهای یادگیرنده یونسکو تقدیم شهردار این کلانشهر شد.
شیراز در کنار شهرهای بهبهان، کاشان، مشهد، اراک و شهر جدید هشتگرد جزو شهرهایی است که از سوی یونسکو به شبکه شهرهای یاد گیرنده در جهان پیوست.
حجت‌الله ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو - ایران در مراسم اهدای گواهی پیوستن شهرها به شبکه شهرهای یادگیرنده یونسکو به شهرداران شهرهای بهبهان، کاشان، یزد، مشهد، اراک، شیراز و شهر جدید هشتگرد با تقدیر از کسانی که در راه ثبت شهرهای یادگیرنده تلاش کردند، اظهار کرد: امروز سه شهر دیگر به مجموعه شهر یادگیرنده اضافه می‌شود و هفت شهر از ایران در مجموع در جمع شهرهای یادگیرنده یونسکو قرار گرفت.
وی یادآور شد: امروز 3.5 میلیارد شهروند در دنیا وجود دارد که در آینده این رقم به 5 میلیارد تن می‌رسد.
دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو-ایران عنوان کرد: برای حل چالش های شهری، جایگاه شهرداری‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است؛ در گذشته اگر شهرداری‌ها متولی زندگی شهری بودند اکنون متولی جان و روح و جسم مردم هستند. شهرهای ایران به شهرهای اجتماعی و فرهنگ شهر تبدیل می‌شوند و این مهم برای تعالی روح فرهنگ و آموزش امری ضروری است.
ایوبی با بیان اینکه یکی از کاربردهای علم برای مقابله با چالش‌هاست، عنوان کرد: در تعالیم اسلامی برای کسب علم سفارش شده و علم برای زندگی و منفعت جامعه است.
دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو - ایران با اشاره به اثرگذاری فرهنگ در جمع معضلات شهری افزود: امروز بسیاری از مشکلات شهری همچون جمع آوری پسماندها و زباله‌ها، با فرهنگ سازی و استفاده از علم قابل حل است.
وی تاکید کرد: در شش سال گذشته چهار شهر ایران به عنوان شهرهای یادگیرنده ثبت شدند. بهبهان، کاشان، اراک، شیراز شهرهایی هستند که پیش تر به عنوان شهر یادگیرنده به ثبت رسیدند.
ایوبی گفت: سال گذشته اهتمام ویژه‌ای شد و در کمیسیون ملی یونسکو- ایران پرونده‌های متعددی را پیگیری کردیم و در یک سال شهرهای مشهد، یزد و شهر جدید هشتگرد را به کاروان شهرهای یادگیرنده اضافه کردیم.
وی با تقدیر از شهرداران و شورای شهر و کارشناسان همراه در ثبت شهرها در جمع شهرهای یادگیرنده عنوان کرد: ما در کمیسیون ملی برای گرفتن امتیازات و کرسی‌ها و نام و نشان‌ها بسیار تلاش می‌کنیم و نباید تصور کرد با گرفتن این برندها کار تمام شده چراکه این آغاز راه است، کار اصلی ما شروع شده و شهر یادگیرنده آغاز یک کار است؛ ما در ایران باید برفراز شهرهای یادگیرنده باشیم.
دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو-ایران خاطرنشان کرد: خوشبختانه اخیرا آنچه در یونسکو از آموزش فراگیر و شهرهای یادگیرنده می‌شنویم ممکن است برای غرب حرف جدیدی باشد اما برای جهان اسلام حرف جدیدی نیست و آموزه‌های دینی و فرموده‌های پیامبر اکرم (ص) مبنی بر اینکه علم باید برای زندگی باشد و منفعت داشته باشد و تاکیدات ائمه اطهار (ع) برای ما مسلمانان و شیعیان سخنان دیرآشنایی است.
ایوبی عنوان کرد: خوشبختیم بازگشت به آموزه‌های دینی را امروز در پیام‌های سازمان‌های جهانی مانند یونسکو نیز می‌بینیم. به عنوان پایگاه اصلی جهان اسلام باید سعی کنیم آموزه‌های پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار(ع) را به اجرا بگذریم.

http://www.banounews.ir/fa/News/183037/شیراز-به-شبکه-شهرهای-یادگیرنده-یونسکو-پیوست
بستن   چاپ