آریا بانو
برای کودکم از روروک استفاده کنم یا نه؟
سه شنبه 22 مرداد 1398 - 13:17:22
آریا بانو -
برای کودکم از روروک استفاده کنم یا نه؟
k ٤.٨
٥
خراسان / درباره استفاده از روروک نظرات متفاوتی وجود دارد. والدین به دلیل مواردی مانند تسریع در راه افتادن و تکامل کودک، نگه داشتن و سرگرم کردن او، افزایش قدرت پاهای کودک، پرداختن بیشتر مادر به امور خانه، امن شدن محیط منزل برای کودک، تشویق به تحرک و ورزش بیشتر این وسیله را در اختیار کودک قرار می دهند در حالی که استفاده از این وسیله خطراتی برای او به همراه دارد.
از طرفی مطالعاتی وجود دارد که استفاده از روروک را بر اساس دلایلی از جمله؛ احتمال آسیب دیدگی کودک به دنبال سقوط از بلندی، مسمومیت و سوختگی (در مجموع 7.8درصد تا 94درصد) که گاهی به مرگ کودک منجر می شود و همچنین ایجاد اختلالات تکاملی در خزیدن ایستادن و راه رفتن کودک توصیه نمی کنند.
اما آن چه در مقالات گزارش شده است، نشان می دهد که روروک در توانایی یا ایجاد اختلال در راه رفتن و تکامل کودک نقشی ندارد یا دست کم شواهد علمی کافی برای استفاده نکردن به دلایل یاد شده از این وسیله هنوز وجود ندارد بنابراین باید برای روشن شدن این موضوع مطالعات بیشتری انجام شود. از طرفی می توان با آموزش والدین و استاندارد ساختن این وسیله از بروز خطراتی که به آسیب دیدگی کودک منجر می شود، جلوگیری کرد که در تحقیقات موثر بودن آن در کاهش این آسیب‌ها نشان داده شده است بنابراین استفاده از روروک برای مدت زمان کوتاه و با توجه به نکات ایمنی قابل پذیرش است.
نویسنده : دکتر مجید شهبازی | متخصص فیزیوتراپی

http://www.banounews.ir/fa/News/183308/برای-کودکم-از-روروک-استفاده-کنم-یا-نه؟
بستن   چاپ