آریا بانو
عوارض رنگ کردن مکرر مو و روش های پیشگیری از آن
سه شنبه 22 مرداد 1398 - 13:17:36
آریا بانو -
عوارض رنگ کردن مکرر مو و روش های پیشگیری از آن
٣٨٨
٠
ستاره / میل به زیبا بودن در ذات هر انسانی وجود دارد و رنگ کردن مو یکی از پرطرفدارترین راهکارها برای زیباتر شدن و ایجاد تنوع در میان خانم‌هاست. در گذشته زنان به وسیله حنا موهای خود را رنگ می‌کردند تا جذاب‌تر به نظر برسند. حنا علاوه بر خاصیت رنگ کنندگی مو، موجب تقویت موها نیز می‌شود و خواص زیادی برای انسان دارد. امروزه رنگ موهای شیمیایی جای رنگ‌های طبیعی را گرفته‌اند و تنوع رنگی بی نهایتی را در اختیار مصرف کنندگان خود قرار داده‌اند، اما خبری از خاصیت تقویت مو در این نوع رنگ‌ها نیست. رنگ کردن مکرر مو عوارض زیادی برای موی انسان به همراه دارد که در این مقاله قصد داریم به معرفی آن بپردازیم و با روش‌های پیشگیری از عوارض رنگ کردن مکرر مو آشنا شویم.
عوارض رنگ کردن مکرر مو
عوارض رنگ کردن مکرر مو بسته به جنس مو و واکنش بدن به مواد شیمیایی متفاوت است. با این حال پزشکان تاکید می‌کنند که بیش از 9 بار در سال مو‌های خود را رنگ نکنید. متداول‌ترین عوارض رنگ کردن مکرر مو عبارتند از:
حساسیت پوستی
ریزش مو
موخوره
خشکی و شکننده شدن مو
تحریک پذیری پوست سر
سرطان خون
آسم و مشکلات تنفسی
روش های پیشگیری از عوارض رنگ کردن مو
اگر شما عادت دارید که در فواصل زمانی کوتاه موهای خود را رنگ کنید، باید روش‌های پیشگیری از عوارض رنگ کردن مکرر مو را در پیش بگیرید. این روش‌ها عوارض را تا حدی کاهش می‌دهند، اما نمی‌توانند به طور کامل، آن را خنثی کنند.
استفاده از رنگ موی مرغوب
در حال حاضر برخی برندهای معروف از فرمولاسیون جدیدی در تولید رنگ موی خود استفاده می‌کنند که مواد مضری مانند آمونیاک از آن حذف شده است. حذف آمونیاک خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد. از طرفی باعث کاهش حساسیت پوستی و تنفسی می‌شود. استفاده از مواد نرم کننده در فرمولاسیون این رنگ ها باعث شده که تا حدی از خشک شدن مو جلوگیری شود.
رنگ نکردن مو از ریشه سر
از روش‌هایی برای رنگ کردن مو استفاده کنید که در آنها رنگ مو با پوست سر تماس ندارد. این تکنیک‌ها باعث کاهش حساسیت وخشکی پوست سر می‌شود.
استفاده از شامپو و نرم کننده مخصوص موهای رنگ شده
شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده مانع از خشک شدن مو و آسیب دیدن موها در اثر خشکی بیش از حد می‌شوند.
استفاده از ماسک تنفسی حین رنگ کردن مو
ماسک تنفسی مانع از ورود مواد شیمیایی به مجرای تفسی می‌شود.

رنگ‌های طبیعی جایگزین رنگ شیمیایی
رنگ های طبیعی با اینکه تنوع رنگ های شیمیایی را ندارند اما به این دلیل که عوارضی ندارند همیشه پرطرفدار هستند. استفاده از حنا یکی از متداول‌ترین روش های رنگ کردن مو با مواد طبیعی است. برای اطلاع از شیوه رنگ کردن مو با استفاده از مواد گیاهی، لینک‌های زیر می‌توانند به شما کمک کنند.
استفاده از روغن نارگیل و زیتون قبل از حمام
استفاده از روغن زیتون و نارگیل اصل تاثیر چشمگیری در نرمی مو و جلوگیری از موخوره دارد. شما میتوانید با استفاده از روش زیر تاثیرگذاری آن را چند برابر کنید.
استفاده از روغن زیتون و نارگیل اصل اثر به سزایی در نرمی مو و جلوگیری از موخوره دارد. شما میتوانید با استفاده از روش زیر تاثیرگذاری آن را چند برابر کنید.
مواد لازم
روغن زیتون بودار و اصل دو قاشق غذاخوری
روغن نارگیل اصل دو قاشق غذاخوری
آب دو الی سه قاشق غذاخوری
روش استفاده از این دو روغن برای نرم شدن مو به صورت زیر است:
1. ابتدا هردو روغن در ظرف پیرکس مخلوط کنید.
2. آب را در قابلمه بریزید و اجازه دهید تا به جوش آید.
3.ظرف پیرکس را روی قابلمه بگذارید به طوری که آب جوش با آن تماسی نداشته باشد.
4. دو تا سه دقیقه صبر کنید تا مخلوط روغن به وسیله بخار آب گرم شود سپس ظرف پیرکس را از روی حرارت بردارید.
5. کمی صبر کنید تا روغن دمای خود را از دست بدهد و پوست دست از داغی آن نسوزد.
6. روغن را به آرامی روی ساقه مو بمالید و بعد از 2 ساعت موهای‌تان را بشویید.
سخن آخر
بهتر است رنگ کردن مو را تا هنگامی که مو شروع به سفید شدن نکرده، به تعویق بیاندازید. با این حال درصورتی که تمایل به رنگ کردن مو دارید حتما از تقویت کردن موهای خود غافل نشوید شما می‌توانید با هزینه کمتر و استفاده از مواد طبیعی این کار را انجام دهید پیشنهاد میکنیم مقاله تقویت مو با مواد طبیعی در خانه را مطالعه بفرمایید. فراموش نکنید تجربیات، نظرات و پرسش‌های خود را در این رابطه با ما و سایر همراهان به اشتراک بگذارید
نویسنده: پریوش مختاری

http://www.banounews.ir/fa/News/183313/عوارض-رنگ-کردن-مکرر-مو-و-روش-های-پیشگیری-از-آن
بستن   چاپ