آریا بانو
مرد پلیدی که با استخدام پرستار برای زنان دام پهن می‌کرد
سه شنبه 22 مرداد 1398 - 13:44:55
آریا بانو -
مرد پلیدی که با استخدام پرستار برای زنان دام پهن می‌کرد 2
k ٦٠
٣
رکنا / رئیس پلیس فتا یزد از دستگیری کلاهبردار سایت دیوار که آگهی استخدام پرستار کودک داده بود و به این وسیله اخاذی می‌کرد خبر داد.
سرهنگ مرتضی ابوطالبی اظهار کرد: در پی شکایت خانمی 37 ساله مبنی بر تهدید و اخاذی فردی کلاهبردار که با عنوان استخدام پرستار کودک اقدام به جرم کرده است، پرونده توسط کارشناسان این پلیس با اخذ اظهارات شاکیه در دست اقدام قرار گرفت.
او افزود: شاکیه در اظهارات خود ادعا نمود، با توجه به سرپرستی فرزند مریض خود که دچار سرطان است برای فراهم نمودن دارو‌های وی جویای کار بوده و بعد از مراجعات حضوری به شرکت‌های مختلف و عدم موفقیتم، با یکی از آگهی‌ها که برای استخدام پرستار شماره تماس داده بود تماس گرفته است.
رییس پلیس فتای یزد گفت: شاکیه مدعی شده که در ابتدا فرد کلاهبردار مشخصات فردی وی و شرایط تاهلم را جویا شده و بعد از ارائه مشخصات از درخواست عکس برای رؤیت چهره کرده است که یکی از عکس‌های گالری گوشی‌اش را برایش ارسال کرده و قرار شد خبر قطعی را تا فردا بعد از بررسی به وی اعلام کند.
سرهنگ ابوطالبی تصریح کرد: با توجه به اظهارات شاکیه، متهم شب همان روز با ارسال پیامک‌های محبت‌آمیز و اظهارنظر در خصوص ظاهر شاکیه و ادبیات اغواکننده به وی پیشنهاد دوستی داده و توانسته به بهانه شناخت بیشتر، عکس‌ها و مشخصات خصوصی شاکیه را اخذ و در پایان با رد درخواست از ناحیه شاکیه، اقدام به تهدید وی با اسکرین‌شات پیام‌ها و عکس‌های ارسال شده کرده است.
این مسئول ادامه داد: با شناسایی و دستگیری متهم مشخص شد که این روش ترفندی برای کلاهبردار بوده که با سوء‌استفاده از اعتماد خانم‌ها به بهانه استخدام از آن‌ها اخاذی تا به اهداف شوم خود دست‌یابد و در ادامه با بررسی گوشی و لپ‌تاب متهم، کارشناسان این پلیس چندین مورد دیگر با این ترفند رؤیت و مستندات ضمیمه‌ی پرونده متهم برای ارجاع به مراجع قضایی کردند.
وی هشدار داد: از شهروندان درخواست می‌شود به هیچ عنوان در فضای مجازی تحت تاثیر تبلیغات اغواکننده و ادبیات افراد کلاهبردار قرار نگیرند و در خصوص جویای کار به سایت‌های رسمی و یا مراکز کاریابی دارای مجوز مراجعه کنند.
رییس پلیس فتای یزد گفت: کاربران مخصوصا خانم‌ها متوجه باشند که در هر شرایطی ارسال عکس‌های خصوصی و شخصی برای دیگران با هر عنوان کاری اشتباه بوده، چون به راحتی افراد سودجو می‌توانند از عکس‌های شما سوء‌استفاده و اقدام به تهدید و اخاذی کنند.
ابوطالبی در پایان از عموم مردم خواست تا هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت مواجه با موارد مشکوک موضوع را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

http://www.banounews.ir/fa/News/183526/مرد-پلیدی-که-با-استخدام-پرستار-برای-زنان-دام-پهن-می‌کرد
بستن   چاپ