آریا بانو
دکوراسیون خانه‌ی مدرن با المان های سنتی و ایرانی
چهارشنبه 23 مرداد 1398 - 13:46:12
آریا بانو -
دکوراسیون خانه‌ی مدرن با المان های سنتی و ایرانی 10
k ٣.٨
٠
چیدانه / امروزه اگر با بسیاری از زوج‌های جوان پای صحبت بنشینید، متوجه می‌شوید که علاقه بسیاری به ساده زیستی و چیدمان ساده، ولی آرام برای شروع زندگی جدید خود دارند. آن‌ها ترجیح می‌دهند آرامش در فضای داخلی خانه شان حرف اول را بزند و با ورود به منزل همه دغدغه‌های زندگی شهری را پشت در جا بگذارند.
ما هم در این مطلب می‌خواهیم دکوراسیون خانه ساده و شیک بهناز رحمانی و محمد رضا تجلی اردکانی در شیراز را معرفی کنیم. دکوراسیون خانه مدرن آن‌ها در کنار المان‌های ایرانی و سنتی سبک تلفیقی را می‌سازد. پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را از دست ندهید.
خانه بهناز در یک نگاه
تعداد افراد ساکن: 2 نفر
شغل خانم خانه: حسابدار/ شغل همسر: طراح تاسیسات ساختمان
موقعیت شهر: شیراز / محله: بلوار بهشت
متراژ فضا: 110 متر مربع
سال ساخت: 1396
طبقه دوم
تعداد اتاق خواب: دو خوابه
تعداد سرویس بهداشتی: 2 عدد
سبک دکوراسیون: تلفیقی
رنگ‌های غالب: طوسی و سفید
طراح: من و همسرم همراه با هم
مدت زمان طراحی داخلی: 7 ماه
فضای مورد علاقه: مبل کنار کتابخانه
دکوراسیون خانه‌ی مدرن بهناز و محمدرضا در شیراز
داستان دکوراسیون خانه زوج شیرازی
ما این خانه را به صورت خام تحویل گرفتیم. در ابتدا سراغ چند طراح رفتیم تا برای دکوراسیون داخلی منزل کمکمان کنند، ولی در نهایت به این نتیجه رسیدیم که دوست داریم همه چیز به سلیقه خودمان انجام شود. ما یک خانه ساده و گرم می‌خواستیم و دوست داشتیم همه چیز زنده باشد. به همین دلیل از چوب با رنگ و رگه‌های طبیعی و گیاهان در چیدمان منزل به میزان بیشتری استفاده کردیم. ما بیشتر سعی کردیم از رنگ‌های خنثی برای کفپوش و کابینت استفاده کنیم و با استفاده از فرش ایرانی و تابلو‌های نقاشی به خانه روح بدهیم.
در انتها نیز دکوراسیون خانه با سلیقه خودم و همسرم تکمیل شد. هر دوی ما به کتابخانه علاقه داشتیم و تصمیم گرفتیم گوشه‌ای از دکوراسیون منزل را به این وسیله اختصاص دهیم. من مبل کنار کتابخانه را بسیار دوست دارم. می‌توان ساعت‌ها روی این مبل نشست، چای خورد و کتاب خواند.
از آنجایی که تخصصی در رابطه با سبک دکوراسیون و چیدمان نداریم، آنچه که به نظرمان زیبا بود و دوستش داشتیم را برای طراحی داخلی خانه اجرا کردیم. فقط بیشتر تمرکزمان بر استفاده از رنگ‌های خنثی در دکوراسیون منزل بود.
مبلمان و وسایل در دکوراسیون پذیرایی خانه
مبلمان: برند مبلمان آپارتمانی
میز تلویزیون: مدل را انتخاب کردیم و یک کارگاه نجاری برایمان ساخت.
میز و صندلی غذاخوری: برند مبلمان آپارتمانی
میز جلو مبلی: برند مبلمان آپارتماتی
کتابخانه: سفارشی است و کارگاه برایمان ساخت
آجر دیوار پذیرایی: آجر ارگ
یکی از فرش‌های پذیرایی: گبه ذوالانواری
فرش دیگر: فرش بیجار
تابلو نقاشی:هنر خانم نیکتا حقیقت خو
انتخاب مبلمان راحتی برای دکوراسیون پذیرایی به سبک مدرن و با ترکیب رنگی طوسی و سفید صورت گرفته است. بدنه اصلی مبل با پارچه رومبلی طوسی و کوسن‌های سفید رنگی که خطوط عمودی طوسی رنگ دارد، ظاهری ساده و خاص به این مبلمان داده است. پایه‌های چوبی این مبلمان نشانی از حضور چوب در فضای داخلی خانه است که با میز جلومبلی هم هماهنگی دارد.
دیوار آجری با تم رنگی کرم و قهوه‌ای به عنوان المان ایرانی در طراحی داخلی خانه دیده می‌شود و زمانی که با فرش ایرانی و مبلمان مدرن ترکیب شود، سبک دکوراسیون تلفیقی را می‌سازد.
در دکوراسیون خانه زوج شیرازی برای پوشش پنجره ها، از پرده‌های حریر استفاده شده است. این نوع از پارچه اجازه عبور نور به فضای داخلی خانه را می‌دهد و با فیلتر کردن آن، نور ملایمتری را به داخل منزل وارد می‌کند.
درست در زیر پنجره پذیرایی تعدادی گلدان مختلف از گیاهان آپارتمانی مشاهده می‌کنید. علت قرار گرفتن این گیاهان در زیر پنجره اطمینان از تامین نور کافی برای آن‌ها بوده است.
یکی از منابع نورپردازی خانه، آباژور ایستاده‌ای است که با پایه‌های چوبی و با ظاهر متفاوتش خانه را خاصتر جلوه می‌کند. اگر بیشتر دقت کنید می‌توانید ساعت دیواری مدرن را روی دیوار آجری ببینید. این ساعت در اوج سادگی طراحی شده است و می‌تواند جلوه دیگری از خانه ساده و آرام این زوج جوان باشد.
در قسمت دیگر اتاق پذیرایی، کتابخانه‌ای وجود دارد که به گفته صاحبان خانه برایشان محبوب و دوست داشتنی است. این کتابخانه چوبی مدرن با رنگ چوب دیگر وسایل هماهنگ شده و فضایی دلنشین را برای مطالعه و لذت از کتاب فراهم می‌کند.
یکی از ایده‌های جدید دکوری و محبوب استفاده از وسایل قدیمی و جذابی است که می‌تواند در هر خانه‌ای گوشه‌ای از فضا را به خود اختصاص دهد. در فضای داخلی خانه بهناز هم می‌توانید یک ماشین تایپ قدیمی را مشاهده کنید که در کنار کتابخانه آرام گرفته است.
" برای اینکه هزینه‌ها به صرفه‌تر شود، با سفارشی که آماده کرده بودیم، یک کارگاه نجاری کتابخانه، میز تلویزیون و سرویس خواب را برایمان ساخت. "
دکوراسیون اتاق خواب دو نفره
سرویس خواب: کارگاه برایمان ساخت
گلیم: خرید از بازار وکیل
در این فضا می‌توانید سرویس خواب چوبی و مدرنی را ببینید که به سادگی و با طراحی زیبا و بسیار ظریف ساخته شده است. میز آرایش با پایه‌های باریک و بلند، مانند کنسول خاصی دیده می‌شود که دکوراسیون اتاق خواب را تحت تاثیر قرار داده است.
دکوراسیون غذاخوری با صندلی مدرن
در دکوراسیون منزل ایرانی شیراز مانند بسیاری از خانه‌های دیگر، دکوراسیون غذاخوری برای دسترسی راحت‌تر در کنار فضای آشپزخانه در نظر گرفته شده است. کابینت ام دی اف مدرن در آشپزخانه با دیگر رنگ‌های موجود در خانه نیز هماهنگی دارد.

http://www.banounews.ir/fa/News/183653/دکوراسیون-خانه‌ی-مدرن-با-المان-های-سنتی-و-ایرانی
بستن   چاپ