آریا بانو
گوناگون/ اتحاد نوجوانان برای مبارزه با مقامات اس اس در جنگ جهانی دوم
چهارشنبه 23 مرداد 1398 - 13:54:35
آریا بانو -
گوناگون/ اتحاد نوجوانان برای مبارزه با مقامات اس اس در جنگ جهانی دوم
٥٩
٠
انتخاب / انجمن پیشاهنگی لهستان در جریان جنگ جهانی دوم به یک نیروی مقاومت مسلحانه تبدیل شده بود و در قیام ورشو شجاعانه جنگید ، اما این همه تلاش های این انجمن را شامل نمی شود.
در جریان جنگ جهانی اول و دوم، لهستانی ها از سوی نیروهای آلمانی عذابی سنگین را متحمل شدند اما آنان در جریان جنگ جهانی دوم بیکار نماندند و اقداماتی جدی را ترتیب دادند.
اکثر اعضای این انجمن را نوجوانانی شجاع تشکیل می دادند که نه تنها در کنار ارتش جنگیدند، بلکه مقامات اس اس را ترور کرده و بسیاری از اسرای اردوگاه کار اجباری را آزاد کردند. این ارتش مخفی که به انجمن پیشاهنگی لهستان وابسته بود یک نیروی شبه نظامی زیرزمینی بود که تا 27 ژانویه سال 1945 با اشغال آلمان در ورشو به طور جدی مقاومت کرد و آن اشغال کرد.
برخی از اعضای این گروه از بهترین نیروهای آموزش دیده وابسته به نیروهای ارتش داخلی بودند. پیشاهنگان نوجوان نیز درگیر در خرابکاری های جزئی بودند ، در حالی که افراد جوان خرابکاری های اصلی مانند مقاومت مسلحانه و ترورها را انجام می دادند. جالب است بدانید زنان نیز نقشی پررنگ در این اقدامات داشتند و برای مثال دختران پیشاهنگی که به عنوان پرستار، رابط و حامل مهمات کار می کردند.

http://www.banounews.ir/fa/News/183749/گوناگون--اتحاد-نوجوانان-برای-مبارزه-با-مقامات-اس-اس-در-جنگ-جهانی-دوم
بستن   چاپ