آریا بانو
گوناگون/ برجسته‌ترین پروژه‌های معماری 2 سال اخیر
چهارشنبه 23 مرداد 1398 - 13:55:02
آریا بانو -
گوناگون/ برجسته‌ترین پروژه‌های معماری 2 سال اخیر
٩٠
٠
ایسنا / نام آثار و پروژه‌های معماری برگزیده در لیست نامزدهای نهایی «فستیوال جهانی معماری» به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای جهان معماری،‌ چندی پیش اعلام شد. این گزارش به برجسته‌ترین آثار حاضر در فستیوال جهانی معماری سال 2019 می‌پردازد.
148 داور از 68 کشور مختلف در روند انتخاب برترین‌های معماری سال 2019 همکاری داشتند. فستیوال امسال از چهارم دسامبر آغاز خواهد شد و تا ششم همین ماه به فعالیت خود ادامه خواهد داد.
لیست نامزدهای نهایی «فستیوال جهانی معماری» سال 2019، 534 اثر در 30 حوزه مختلف را در برمی‌گیرد.
در بخش پروژه‌های تکمیل شده :
در حوزه‌ی «شهری و اجتماعی» 17 اثر به عنوان نامزد نهایی برگزیده شده‌اند که از بین آن‌ها می‌توان به ساختمان «‌Bunjil» واقع در «استرالیا» اثر استودیو «fjmt»، ساختمان «ابر درخشش» واقع در ژاپن و اثر استودیوی «KTX archiLAB» و «مرکز بین المللی فرهنگی جوانان نانجینگ»‌ واقع در چین اثر کمپانی «زاها حدید»‌ اشاره کرد.

ساختمان «‌Bunjil»

ساختمان «ابر درخشش»
در حوزه‌ی فرهنگی نیز 18 اثر به عنوان نامزد نهایی اعلام شدند. که از برجسته‌ترین آنها می‌توان به مرکز ملی هنر «Kaohsiung» واقع در کشور «‌تایوان» اثر کمپانی «Mecanoo architecten» اشاره کرد.

«مرکز بین المللی فرهنگی جوانان نانجینگ»‌
در حوزه‌ی نمایشی 17 اثر برگزیده شدند که ساختمان «رگ» Vessel واقع در نیویورک و ساخت استودیو «هیترویک»، مرکز نمایشی «Shimao Shenzhen-Hong Kong» واقع در چین و اثر دپارتمان طراحی «SHUISHI»،‌ «ابرمارپیچی» واقع در چین اثر استودیو «SUP Atelier» از برجسته‌ترین آثار این حوزه هستند.

مرکز ملی هنر «Kaohsiung»

مرکز نمایشی «Shimao Shenzhen-Hong Kong»

«رگ» Vessel

«ابر مارپیچی»
در شاخه سلامت 9 اثر برگزیده شده‌اند که ساختمان مرکز تحقیقاتی سرطان واقع در سوئیس اثر کمپانی «Behnisch Architekten» نیز در بین‌آن‌ها قرار دارد.

مرکز تحقیقاتی سرطان
در شاخه آموزشی و تحقیقاتی 16 اثر در بخش برگزیدگان نهایی قرار گرفتند که نام ساختمان کالج «Glasir Tórshavn» واقع در جزایر فارو اثر استودیو «BIG-Bjarke Ingels» نیز در این لیست قرار گرفته است.

کالج «Glasir Tórshavn»
در شاخه‌ی هتل و ساختمان‌های تفریحی نام 16 ساختمان از جمله «ویلای کاجی»‌ واقع در چین و اثر استودیوی SHANGHAI JUND، ساختمان هتل «Morpheus» واقع در ماکائو و اثر کمپانی «زاها حدید»‌ به عنوان نامزد نهایی اعلام شده است.

«ویلای کاجی»‌

هتل «Morpheus»
در شاخه خانه، 14 اثر از جمله ساختمان «خانه‌ی EQ» واقع در ژاپن و اثر کمپانی TAKENAKA CORPORATION و خانه‌ی «قلعه‌ی ساحلی» واقع در استرالیا و اثر کمپانی «TERROIR» واقع در چین به رقابت می‌پردازند.

«خانه‌ی EQ»

خانه‌ی «قلعه‌ی ساحلی»
در شاخه مذهب،‌ شش اثر از جمله کلیسای «Mary Help» وقع در تایلند اثر استودیو Juti حضور دارند.

کلیسای « Mary Help»
در شاخه مدرسه 15 اثر به رقابت می‌پردازند که از بین آن‌ها می‌توان به مهدکودک «Park Legend» واقع در چین و اثر استودیو طراحی «Challenge» اشاره کرد.

مهد کودک «Park Legend»
علاوه بر شاخه‌های مذکور، در بخش «پروژه‌های تکمیل‌شده» این رقابت، شرکت‌کنندگان در 9 بخش دیگر هم به رقابت می‌پردازند. در رقابت سالانه فستیوال جهانی معماری همچنین رقابتی برای «پروژه‌های آینده» در نظر گرفته شده‌ است.

http://www.banounews.ir/fa/News/183755/گوناگون--برجسته‌ترین-پروژه‌های-معماری-2-سال-اخیر
بستن   چاپ