آریا بانو
آموزش باید ترکیبی از دانش، مهارت‌های زندگی و تفکر انتقادی باشد
چهارشنبه 23 مرداد 1398 - 14:02:26
آریا بانو - سلامانه: دبیر‌کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز بین‌المللی جوان، 12 اوت 2019 برابر با 21 مرداد ماه جاری ضمن اشاره به موضوع امسال این روز یعنی "تحول آموزش" گفت امروزه، آموزش باید ترکیبی از دانش، مهارت‌های زندگی و تفکر انتقادی باشد. به گزارش سلامت نیوز متن کامل پیام آنتونیو گوترش به شرح زیر است:
روز بین‌المللی جوان، بیست‌ساله شد. امسال روز جوان بر موضوع "تحول آموزش" به منظور فراگیر‌تر، دسترس‌پذیر‌تر و مرتبط ترکردن آموزش با جهان امروز، تاکید دارد.
ما با بحران یاد‌گیری روبرو هستیم. در بیشتر موارد، مدارس جوانان را با مهارت‌های مورد نیازآنان برای راهبری تحول فن‌آورانه تجهیز نمی‌کنند. دانش‌آموزان نه‌تنها نیازمند یاد‌گیری هستند، بلکه باید بیاموزند که چگونه یاد بگیرند.
امروزه، آموزش باید ترکیبی از دانش، مهارت‌های زندگی و تفکر انتقادی باشد. آموزش باید شامل اطلاعاتی در‌باره پایداری وتغییرات اقلیمی بوده همچنین باید برابری جنسیتی، حقوق بشر و فرهنگ صلح را ارتقا دهد.
تمامی این موارد در "جوانان 2030" یعنی راهبرد ملل متحد برای افزایش تعامل با جوانان و حمایت از آنان در پی بردن به حقوق خویش، گنجانیده شده است.
در این روز، جوانان، سازمان‌های با محوریت جوانان، دولت‌ها و دیگرانی را ارج می نهیم که برای تحول آموزش و تعالی همه جوانان تلاش می‌کنند.

http://www.banounews.ir/fa/News/183868/آموزش-باید-ترکیبی-از-دانش،-مهارت‌های-زندگی-و-تفکر-انتقادی-باشد
بستن   چاپ