آریا بانو
وزارت کشور می‌تواند تسهیل‌کننده ورود زنان به ورزشگاه‌ها باشد
چهارشنبه 23 مرداد 1398 - 14:03:49
ایرنا - ورزش بانوان
آریا بانو - شهرکرد- مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده با بیان اینکه متولی اصلی پیگیری حضور زنان در ورزشگاه‌ها، وزارت ورزش و جوانان است، گفت: در همین راستا وزارت کشور می‌تواند کمک‌کننده و تسهیل‌کننده این مطالبه عمومی و جدی زنان در کشور باشد.

فریبا نظری‌پورکیایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در پاسخ به رویکرد وزارت کشور نسبت به ورود زنان به ورزشگاه‌ها، افزود: پیگیری‌ها، سیاستگذاری‌های و ایجاد زیرساخت‌های مرتبط با حضور زنان در ورزشگاه‌ها بر عهده وزارت ورزش و جوانان است اما تامین امنیت و طرح این موضوع در شورای تامین استان‌ها جزو مسئولیت‌های وزارت کشور است.
وی در ادامه با اشاره به شکل‌گیری رویدادهای مبارک حوزه زنان در دولت تدبیر و امید، تصریح کرد: اختصاص 30 درصد پست‌های مدیریتی به زنان توانمند از مهمترین این سیاست‌ها بود که تاکنون 22 درصد این برنامه در وزارت کشور محقق شده است و پیش‌بینی می‌شود با انتصاب بانوان در پست معاون توسعه منابع انسانی استانداران تا پایان شهریور این میزان به درصد بالاتری برسد.
نظری‌پورکیایی با اشاره به انتصاب 6 معاون استاندار زن در کشور طی دولت دوازدهم، افزود: این اتفاق برای نخستین بار در تاریخ اداری کشور شکل گرفت.
مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده، انتصاب 60 معاون فرماندار زن و 50 بخشدار زن را از دیگر دستاوردهای وزارت کشور در حوزه تحقق سیاست‌های دولت در حوزه زنان برشمرد و گفت: روند انتصابات بانوان در پست‌های مدیریتی با تاکید وزیر کشور و همراهی استانداران خوش فکر رو به افزایش است.
نظری‌پورکیایی، کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه زنان و کودکان را از دیگر سیاست‌های وزارت کشور در حوزه زنان عنوان کرد و افزود: در همین راستا توجه خود را در وهله نخست بر زنان سرپرست خانوار و کودکان متمرکز کرده‌ایم.
وی ادامه داد: همچنین با همکاری با سایر دستگاه‌ها نظیر معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درصدد پیگیری بیمه زنان از جمله قشر قالی‌بافان هستیم.
7363/2097

http://www.banounews.ir/fa/News/183887/وزارت-کشور-می‌تواند-تسهیل‌کننده-ورود-زنان-به-ورزشگاه‌ها-باشد
بستن   چاپ