آریا بانو
سلطانی فر: مدیران آینده کشور از میان جوانان سازمان‌های مردم نهاد هستند
چهارشنبه 23 مرداد 1398 - 14:06:17
آریا بانو - وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد بهترین ساز و کار تربیت، آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی را در اختیار دارند گفت: حتما بیش از 90 درصد مدیران آینده کسانی هستند که در سازمان‌های مردم نهاد فعالیت دارند.

به گزارش ایسنا، مسعود سلطانی فر در دیدار با سمن‌های سه استان لرستان، خراسان شمالی و آذربایجان غربی با بیان اینکه اگر بپرسید آینده نظام و کشور را چگونه می‌بینم، افزود: با توجه به شرایط امروز کشور، تحریم‌های ناعادلانه، غیر قانونی و کمرشکن و بی سابقه علیه مردم ایران قطعا می‌گویم که نسبت به آینده خوش بین و امیدوارم.
وی با اشاره به اینکه آینده نظام و مردم را روشن و امیدوار کننده می‌بینم اظهار کرد: تحریم‌های امروز حتی در خلال جنگ هم به این شدت نبودند و دچار این تنگناها نبودیم. در آن زمان در حال جنگ بودیم اما در عین حال نفت و کالا صادر می‌کردیم و کالاهای مورد نیازمان را نیز تهیه می‌کردیم. همچنین در آن زمان عملیات پولی و بانکی ما با کمپانی‌های دنیا برقرار بود اما الان در اثر تحریم‌های کمرشکن که به مثابه تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران هستند فشار سختی به کشور وارد می‌شود.
سلطانی فر با اشاره به اینکه مردم و اقشار حقوق بگیر فشار بیشتری را متحمل می‌شوند تصریح کرد: افرادی که در کار صادرات مشغولند به دلیل اختلاف نرخ ارز همچنین تولید کنندگان و توزیع کنندگان به دلیل فروش محصولات با درصد سود مشخص کمتر دچار فشار اقتصادی هستند اما فشار اصلی روی اقشار آسیب پذیر است به همین دلیل هم و غم دولت نیز توانمندسازی حقوق بگیران است تا آنها فشار کمتری را تحمل کنند.
وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه این شرایط سخت انشالله خیلی استمرار پیدا نمی‌کند افزود: معتقدم ما دیگر خیلی و قوی و توانمند شده‌ایم و برای منافع دشمنان‌مان در منطقه نیز خطرناک به حساب می‌آییم.
سلطانی فر افزود: ترامپ در اظهارات اخیر خود گفته بود که یا باید برجام دوم نوشته شود یا از برجام خارج می‌شوم. چرا که ایران بر اساس برجام تبدیل به قدرت منطقه‌ای می‌شود و این برای منافع آمریکا تهدید کننده است. حتی ترامپ گفته بود که وزیر خارجه ایران سر وزیر خارجه آمریکا کلاه گذاشته است. اگر ایران واقعا این کار را انجام داده باشد کار ارزنده و تاریخی است.
وی با بیان اینکه امروز همه اروپایی‌ها به ویژه با حمایت و تحریک ترامپ می‌گویند که ایران باید به برجام برگردد، توضیح داد: در جواب آنان باید بگوییم که اگر برجام خوب است چرا شما به آن بر نمی‌گردید؟ در حال حاضر آمریکایی‌ها در چنین شرایط ویژه‌ای گیر کرده‌اند. یک روز می‌گویند ایرانی‌ها باید بگویند که ما سلاح هسته‌ای تولید نمی‌کنیم.
سلطانی‌فر ادامه داد: ما نیز در جواب آنها بارها گفته‌ایم که اگر نگران هستید ما به دو دلیل که یکی فتوای مقام معظم رهبر و دیگری مستتر بودن عدم تولید سلاح هسته‌ای در متن برجام است به این تعهد پایبندیم. این ضد و نقیض گویی‌های آمریکایی‌ها آنها را به نقطه‌ای رسانده است که آنها دست به دامن اروپایی‌ها شدند تا در مورد ایران میانجی‌گری و مداخله کنند اما ایران افغانستان و عراق نیست که آنها بتوانند آن را اشغال کنند.
وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: ایران با سابقه هفت تا 10 هزار ساله فرهنگ و تاریخ با توانمندی نظامی، اقتصادی و انسانی که دارد می‌تواند در برابر هر تهاجمی قد علم کند و از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی خود با عزت و افتخار دفاع کند. آنها نیز نسبت به این موضوع واقف هستند که ایران با سوریه، عراق و افغانستان متفاوت است و اگر وارد ایران شوند برای آنها هزینه دارد.
سلطانی فر با بیان اینکه چالش امروز با آمریکایی‌ها با حفظ اقتدار و منافع ملی خاتمه می‌یابد توضیح داد: ما از این گردنه سربلند بیرون خواهیم آمد. چرا که معتقدیم هیچ قدرتی نمی‌تواند در برابر اراده ملت ایران و جوانان بایستد. وقتی استعدادها را در عرصه‌های مختلف کشور نظیر المپیادها، عرصه‌های ورزشی و ... می‌بینم بسیار امیدوار می‌شوم که آینده جمهوری اسلامی ایران روشن و درخشان است.
وی با بیان اینکه تجربیات 40 سال اخیر به ما کمک می‌کند تا نسل جدید افتخارات متعددی را کسب کند، اظهار کرد: این جوانان باید عرصه‌های مدیریتی نظام را به دست بیاورند و کشور را مدیریت و اداره کنند. آینده نظام در خلال برنامه‌های هفتم و هشتم توسعه روشن خواهد بود.
وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: با همین مقدمات فکر می‌کنم مهمترین مسئولیت و وظیفه ما این است که با امکانات مختلف و با ساز و کارهایی که داریم باید مدیران نخبه، توانمند و آینده نگری را تولید کنیم که دید استراتژیک دارند و آینده را بهتر می‌بینند.
سلطانی فر با اشاره به اینکه مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز از جمله مسئولانی بودند که دورترین آینده برای ایران را می‌دیدند اظهار کرد: ایشان واقعا ایران را در دوره 30 تا 40 سال آینده تحلیل و پیش بینی می‌کردند.
اصلاحات اقتصادی و اداری نیز در آینده انجام خواهد شد و نظام با قوای همه جانبه تلاش می‌کند تا ریشه‌های فساد را بخشکاند و به شرایط مطلوب برسد.
سلطانی فر با بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد مهمترین ساز و کار تربیت نیرو، کادرسازی، آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی را در اختیار دارند،‌ گفت:‌ در آینده حتما بیش از 90 درصد مدیران کشور کسانی هستند که در سازمان‌های مردم نهاد فعالیت داشتند. چرا که ما به افرادی نیاز داریم که مشارکت طلب هستند.
سلطانی فر با بیان اینکه رویکرد ما در وزارت ورزش و جوانان جابجایی مدیران جوان با افراد با سن بیشتر است تصریح کرد: طی هفته‌های گذشته سه مدیرکل جوان زیر 40 سال در این وزارتخانه منصوب شدند. این رویکرد را داریم که سن مدیران در رنج 35 تا 40 سال قرار بگیرد تا این افراد فرصتی حدودا 15 ساله برای تجربه اندوزی و بازدهی داشته باشند. همین رویکرد را نیز در فدراسیون‌ها و مدیران ستادی دنبال می‌کنیم.
سلطانی فر با بیان اینکه در این عرصه اگر جزء بهترین دستگاه‌ها نباشیم دستکم جزء سه وزارتخانه برتر بوده‌ایم، توضیح داد: از دیگر اقدامات انجام شده طی دو سال گذشته راه اندازی بیش از 100 خانه جوان در سطح کشور بوده است. همانطور که می‌دانید در ابتدای فعالیت این دولت فعالیت خانه‌های جوان متوقف شده بود و مکان این خانه‌ها در اختیار نهادها و دستگاه‌های دیگر قرار داشت اما اقدامات لازم در این خصوص انجام شده و در عین حال تعداد سازمان‌های مردم نهاد نیز به لحاظ کمی به بیش از 2600 مورد رسیده است.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/183909/سلطانی-فر--مدیران-آینده-کشور-از-میان-جوانان-سازمان‌های-مردم-نهاد-هستند
بستن   چاپ