آریا بانو
تاثير فوليک اسيد در پيشگيري از سکته مغزي
دوشنبه 25 اسفند 1393 - 2:45:38 PM
ايسنا
fiogf49gjkf0d
اين پزشکان مي‌گويند: فوليک اسيد که مصرف آن در دوران بارداري و براي پيشگيري از نارسايي‌هاي مادرزادي به زنان توصيه مي‌شود همچنين مي‌تواند خطر سکته مغزي را در مبتلايان به فشارخون بالا کاهش دهد.

دکتر «سوزان استينبائوم» از بيمارستان «لنوکس هيل» در نيويورک گفت: اگر تمام آنچه براي پيشگيري از بزرگترين تهديد براي سلامت مردم جهان لازم است تنها يک ويتامين باشد، ضرورت دارد که سطح فوليک اسيد خونِ بيمار اندازه گيري شود و مصرف مکمل آن در صورت نياز تجويز شود.

در اين مطالعه که به سرپرستي دکتر «يانگ هو» در پکن انجام گرفت، اطلاعات پزشکيِ بيش از 20 هزار فرد بزرگسال در چين که به فشارخون بالا مبتلا بودند اما سابقه سکته قلبي يا مغزي نداشتند، مورد بررسي قرار گرفت.

همچنين از تعدادي از اين افراد درخواست شد روزانه از قرص اسيد فوليک و داروي فشارخون مصرف کنند و از تعدادي ديگر درخواست شد تنها از قرص فشارخون استفاده نمايند.

پزشکان در دوره‌اي که چهار سال و نيم به طول انجاميد در 2.7 درصد از افراد گروه اول، اولين مورد از سکته مغزي را مشاهده کردند در حالي که در گروه دوم اين آمار 3.4 درصد بوده‌ است. اين نتيجه دربردارنده اين مفهوم است که مصرف قرص فوليک اسيد همراه با داروي فشارخون، خطر سکته مغزي را تا 21 درصد کاهش مي‌دهد.

 همچنين در اين بررسي مشخص شد افزودن اسيد فوليک به رژيم دارويي زير نظر پزشک با کاهش مرگ و مير ناشي از بيماري‌هاي قلبي، سکته قلبي و مغزي مرتبط است.


http://www.banounews.ir/fa/News/1840/تاثير-فوليک-اسيد-در-پيشگيري-از-سکته-مغزي
بستن   چاپ